Pe măsură ce noile sondaje arată că un număr din ce în ce mai mare de americani dau vina pe politicile președintelui Joe Biden pentru inflație care a crescut cel mai rapid din 2008, Senatul SUA avansează cu o factură de cheltuieli pentru infrastructură bipartisană de 1 trilion de dolari.
Cifrele recente au arătat că indicele prețurilor de consum (IPC) a crescut cu 5,4% în ultimul an, cel mai rapid de la chiar înainte de prăbușirea financiară din 2008. Un sondaj Morning Consult-Politico publicat miercuri are un procent combinat de 59% dintre alegătorii înregistrați, spunând că politicile lui Biden sunt fie „foarte responsabile”, fie „oarecum responsabile” pentru inflație și doar 28% s-au combinat considerând că actuala administrație nu este „prea responsabilă” sau „Deloc responsabil”.
Republicanii (82%) au dat vina pe Biden inflației. Democrații au fost mai înclinați să creadă că a fost cauzat de revenirea la comportamentul pre-pandemic al colegilor lor americani, în conformitate cu poziția oficială a Casei Albe.
Administrația Biden a eliminat îngrijorările cu privire la inflație, spunând că a fost „tranzitorie”. Totuși, miercuri, președintele Rezervei Federale, Jerome Powell, a declarat că Fed își va continua politica monetară actuală până când rata șomajului se va îmbunătăți, adăugând că inflația „va rămâne probabil ridicată în lunile următoare înainte de moderare”.
Powell a dat vina pe „blocajele de aprovizionare” în unele sectoare „mai mari decât se anticipase”.
Jerome Powell al Fedului recunoaște că inflația se înrăutățește și va fi „mai persistentă” decât se susținea inițial; învinuiește „blocajele de aprovizionare” și „dificultățile de angajare”, nu explozia sa de tipărire a banilor pic.twitter.com/Kaj4hvn1jv
– Tom Elliott (@tomselliott) 28 iulie 2021
Powell a afirmat că există încă „ceva teren de acoperit” înainte ca banca centrală americană să ia în considerare majorarea ratelor dobânzii, argumentând că piața muncii nu și-a revenit încă pe deplin din cauza indemnizațiilor federale de șomaj, a preferințelor lucrătorilor și a preocupărilor permanente legate de Covid-19. Agențiile federale au început să introducă mandate de vaccinare și să reimposeze mascare, citând rapoarte despre creșterea cazurilor variantei Delta.
Nimic din toate acestea nu împiedică administrația să promoveze planul său ambițios de a investi peste un trilion de dolari în „infrastructură” – definită mult mai mult decât drumurile și podurile tradiționale. Casa Albă a anunțat că a fost încheiat un acord provizoriu cu privire la o propunere bipartidă. Senatul a votat pentru începerea dezbaterii cu privire la propunere miercuri seară, după ce republicanii au fost de acord să nu o supună.
Pe baza angajamentului liderului Schumer față de senatorii Portman și Sinema că amendamentul Portman-Sinema care urmează să fie depus va fi amendamentul substitut, voi vota pentru a trece la proiectul de lege privind infrastructura bipartisană.
– Leader McConnell (@LeaderMcConnell) 28 iulie 2021
Planul este aparent cel pe care l-a lovit în iunie un grup de „moderați” de pe ambele părți ale culoarului. Cu toate acestea, s-a confruntat cu probleme imediat, așa cum a spus Biden reporterilor de la Casa Albă că intenționează să o semneze doar dacă este însoțit de o propunere mult mai mare, pe care democrații au încercat să o folosească prin reconciliere, o procedură cu majoritate simplă destinată ocoliți opoziția GOP.
După săptămâni de întoarcere, senatorii par să fi aflat cum să plătească pentru compromis, dar senatorul Kirsten Sinema (D-Arizona) se opune proiectului de lege de „reconciliere” de 3,5 trilioane de dolari. Ceasul bifează acum ca un fel de factură să treacă înainte ca Congresul să părăsească orașul pentru vacanța din august.
Crezi că prietenii tăi ar fi interesați? Împărtășește această poveste!