Guvernul Marii Britanii a minimizat criticile parlamentare cu privire la alegerea sediului de către Centrul Național de Securitate Cibernetică, alegând sediul „imaginii peste costuri”, susținând „rolul său global și transformator” în promovarea securității cibernetice a țării.
Într-un raport recent al Cabinetului Cabinetului, guvernul a afirmat că NCSC a răspuns la „peste 2.500” de incidente din aprilie 2017 – inclusiv atacul de ransomware WannaCry care a infectat rețelele din toată Europa și a paralizat efectiv Serviciul Național de Sănătate și alte servicii publice la jumătatea anului 2017 .
Deși atacul a fost într-adevăr oprit de „eroul accidental” Marcus Hutchins (alias „MalwareTech”) care nu avea legături anterioare cu comunitatea de informații și a dat peste comutatorul de malware, raportul Cabinet Office a acreditat „livrarea fără probleme a detecției de informații de la NCSC către Whitehall ” ca soluționând problema.
Așadar, nu pot adăuga decât „oprit accidental un atac cibernetic internațional” în CV-ul meu. ^^
– MalwareTech (@MalwareTechBlog) 13 mai 2017
Aceasta a fost doar una dintre numeroasele justificări prezentate de raport pentru a contracara acuzațiile potrivit cărora alegerea în 2016 a unei locații de lux din Westminster, deoarece sediul central al GCHQ a fost „mai mult o chestiune de preferință decât necesitate”.
Observând că „costul și raportul calitate-preț” au fost „considerente puternice” pe tot parcursul procesului de luare a deciziilor, raportul a susținut că setarea Westminster „a permis livrarea capabilităților operaționale de vârf la nivel mondial pentru guvernul NCSC și Regatul Unit”.
În 2016, cancelarul de atunci al Fiscului, George Osborne, a respins regulile de achiziții publice pentru a asigura NCSC baza „preferată” a acesteia într-o dezvoltare comercială din Westminster, mai degrabă decât „centrul tehnologic” din Shoreditch, care era „nepopular” pentru agenția de informații.
În noiembrie anul trecut, Comitetul de Informații și Securitate (ISC) al Parlamentului a concluzionat că GCHQ a acordat prioritate „imaginii peste costuri” și și-a aruncat dorința de a „amâna investițiile în capabilități operaționale … pentru a aloca NCSC cazare mai scumpă”.
În raportul său, ISC a evidențiat o listă de neajunsuri în procesul de achiziții, inclusiv „calendar arbitrar” și termene, „criterii defecte” , „mecanism absurd de ponderare” , „modificări nejustificate ale scorului” și includerea unei „alternative neoperabile” ” În runda finală de selecție.
Trecerea la Westminster a „depășit considerabil” fondurile alocate inițial pentru înființarea biroului, ceea ce a dus la reduceri ale cheltuielilor în alte zone GCHQ. Se pare că agenția este blocată într-un contract de leasing pe 15 ani, care costă anual 6,4 milioane de lire sterline, în timp ce bugetul inițial prevedea o cheltuială anuală de 3,5 milioane de lire sterline.
Între timp, celălalt finalist pentru biroul NCSC fusese o clădire din zona Canary Wharf care ar fi costat 3,1 milioane de lire sterline pe an. Aceasta înseamnă că NCSC ar fi putut economisi aproximativ 50 de milioane de lire sterline în fonduri publice pe durata contractului de închiriere dacă ar fi ales biroul mai ieftin.
Cu toate acestea, Cabinetul a contestat faptul că costul suplimentar a fost o „reprioritizare cu atenție și rutină a bugetului GCHQ Estate” și a susținut că „nu au fost afectate activități operaționale sau zone prioritare ale misiunii”.
"Valoarea operațională a NCSC a fost clară, iar investiția noastră în Nova South [clădirea comercială] a demonstrat vizibil angajamentul nostru de a fi în centrul asigurării viitorului securității cibernetice din Marea Britanie", a răspuns Cabinetul în raportul său.
Dar guvernul a admis că este nevoie de o supraveghere suplimentară și de „control independent” în toate exercițiile viitoare de achiziții publice și a subliniat înființarea unui „grup intern de supraveghere comercială și juridică”.
Îți place povestea asta? Împărtășește-l cu un prieten!