ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută!
Amazon a lansat Amazon One în luna septembrie a anului trecut, prezentându-l ca o modalitate ușoară de plată în magazinele companiei, precum și ca un viitor serviciu de identitate care va fi folosit de alte locuri și întreprinderi. Utilizatorii pur și simplu își poziționează mâna deasupra scanerelor companiei, care recunosc amprenta unică a palmei lor pe baza modelelor de linii, creste și vene ale acesteia. Aceste informații pot fi folosite pentru a verifica plățile în magazine, dar și în locul biletelor de intrare și altele asemenea.
Amazon One este disponibil în prezent în 50 de locații din SUA, inclusiv în magazinele Whole Food și în magazinele Amazon Go. În aprilie, Amazon a declarat că „mii” de clienți s-au înscris în acest serviciu, deși compania nu a răspuns la o solicitare de comentarii cu privire la această promoție.
Gigantul din domeniul comerțului prezintă Amazon One ca fiind „o modalitate rapidă, convenabilă și fără contact prin care oamenii își pot folosi palma pentru a intra, a se identifica și a plăti”. Dar criticii spun că tehnologia este inutilă, având în vedere că beneficii similare oferite de cardurile de plată fără contact și un potențial risc de securitate.
„Avantajul [amprentei palmei] este că o ai tot timpul asupra ta, nu este ceva ce poți pierde, dar acesta este și un dezavantaj, deoarece nu o poți schimba niciodată”, a declarat anul trecut pentru The Verge cercetătorul în domeniul securității și academicianul Reuben Binns de la Universitatea din Oxford. „Nu îți poți schimba niciodată palma așa cum îți schimbi parola sau alte semne de identificare”.
Mulți și-au exprimat îngrijorarea cu privire la faptul că o companie precum Amazon, în special, colectează astfel de date. Firma a fost criticată în trecut pentru că a împins noile tehnologii în moduri incomode: a vândut algoritmi de recunoaștere facială și și-a extins agresiv rețeaua de camere de supraveghere a locuințelor conectate la poliție.
De asemenea, este clar că Amazon dorește ca și alte întreprinderi să folosească Amazon One ca serviciu de identitate. Acest lucru ar putea permite Amazon să urmărească oamenii într-o varietate mai mare de locuri fizice – nu doar magazine, ci și clădiri de birouri, stadioane și altele asemenea.