Romanii ies in strada. Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) anunta ca va organiza in luna septembrie 2021 un amplu protest pe tema impozitarii diurnei soferilor.
Transportatorii arata ca problema nu a fost rezolvata, in ciuda promisiunilor ministrului Finantelor, Dan Vilceanu.
Iata anuntul transportatorilor:
„Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania semnaleaza faptul ca transportatorii rutieri romani au ajuns intr-o situatie disperata si continua protestele pe tema impozitarii diurnei.
Pentru mentinerea competitivitatii celui mai mare contribuitor la exportul de servicii al Romaniei din ultimii ani este nevoie de o rezolvare urgenta si favorabila a situatiei din partea autoritatilor.
Transportatorii rutieri vor continua protestele pe tema impozitarii diurnei, urmand ca in luna septembrie 2021 sa fie organizat un protest amplu in Bucuresti.
Vilceanu a promis
Totodata, desi ministrul finantelor a precizat in cadrul conferintei de presa din data de 24.08.2021 ca proiectul de LEGE pentru anularea unor obligatii fiscale si pentru modificarea si completarea Legii nr.16/2017 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale va fi publicat odata cu reluarea activitatii parlamentare de la 01.09.2021, acest lucru nu s-a intamplat, ceea ce duce la continuarea starii de incertitudine la nivelul industriei de transport rutier.
Firmele nu mai au nimic de pierdut
UNTRR atentioneaza ca orice crestere unilaterala a costurilor in domeniul transporturilor rutiere de catre autoritatile din Romania in urma controalelor si deciziilor de impunere transmise de ANAF pe tema diurnei ameninta cu extinctia acest sector important al economiei romanesti. Operatorii de transport rutier sunt pusi intr-o situatie disperata, iar protestele sunt inevitabile, intrucat firmele ajung sa nu mai aiba nimic de pierdut. Prin proteste se trage inca un semnal de alarma in speranta clarificarii favorabile.
Transportul rutier este unul dintre cele mai competitive si mai importante sectoare economice ale Romaniei, doar in ultimii 4 ani avand o contributie la exportul de servicii de peste 22,3 miliarde euro.
La nivel european, Romania este a 8-a piata de transport rutier din Uniunea Europeana si se pozitioneaza pe locul 3 in UE la operatiunile de transport rutier international de tip cross-trade (10,5%) si cabotaj (8.2%), dupa Polonia si Lituania, desi suntem de-abia a 15-a economie ca marime din UE. Transportul rutier genereaza circa 5% din PIB al Romaniei si angajeaza peste 350.000 de persoane.
Citu trebuie sa intervina
UNTRR solicita interventia de urgenta a Guvernului pentru clarificarea controalelor fiscale pe diurna, avand in vedere verificarile recente la firmele de transport rutier, precum si emiterea unor procese verbale care au vizat reincadrarea diurnei ca venit salarial si plata impozitelor si contributiilor aferente retroactiv pe 5 ani. Tensiunea creata prin reincadrarea diurnelor ca venit salarial este maxima si este total contraproductiva pentru Guvern si industria de transport rutier”.