man Model National Opinii

Col. (r) Florin Șinca: DESPRE TERORIȘTII DREPTULUI, CEI CARE SE EXCITĂ LA DICTATURĂ ȘI DREPTUL OPRESIV

ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută!

Vorbește
unul miștocar de televiziune, specialist în bășcălii care pentru
teatrul românesc, la scara istoriei, valorează cât o fltulență dată
de Puiu Călinescu, zice: ,,Bei, prăduitorilor!” Asta auzi pe la
noi. Dar nu zice nimeni: ,,Băi, prigonitorilor, opriți-vă
distrușilor!”

Ce
suntem noi azi, decât ăia din comunism care săreau gardul din
lagărul ce ne voia binele cu sila, ce facem noi, nealiniații,
altceva decât rezistență în fața abuzului și a ștergerii la
fund cu Constituția României? Ce sunt ăștia din ,,opinia publică”
decât sifoane, turnătorii de ieri?

Sunt
primul dușman al anarhiei, dar când văd țara încăpută pe mâna
unor venetici, boiți și chiloțari ordinari, nu mai pot.

Din
mitologia grecească știm că ei o aveau pe Themis, zeița justiției
divine, păstrătoare a legilor și a ordinii naturale. Azi apare –
în diverse chipuri – pe documente, pe frontispicii de palate și
în statuete, musai cu talerele mereu în echilibru.

Omul
nu poate trăi decât în societate, laolaltă, socializarea pe net
fiind ca sexul cu o gonflabilă. Până și călugării au o obște,
o ierarhie și o ordine cu legile lor scrise și nescrise (cutume).
Pentru aceasta, e nevoie de ,,organizare, ordine și disciplină, în
care scop apar anumite reguli de conduită” (I.Craiovan)

De
la gintă și trib au apărut primele norme rudimentare.
Ubi
societas, ibi jus
,
spuneau romanii.

Cu
vreo cinci veacuri înainte de Iisus, Socrate socotea legile și
cetatea deasupra voinței omului. Adică nu puteau legile și orașele
să fie la cheremul fiecăruia. Aristotel găsea că deasupra legilor
(adică a dreptului pozitiv) stă echitatea, justiția absolută, iar
Platon a scos în evidență rolul dreptului în asigurarea ,,păcii
sociale”. Este exact ceea ce au torpilat autoritățile teroriste
de azi, străine de lege, de tradiție, de oameni în definitiv. Mai
avem noi liniște, mai avem noi pacea aceea care asigură munca,
învățătura, armonia socială fără de care suntem fiare? Nu.

Pentru
filozofii stoici, adevărata justiție era legea naturii, pentru că
legile omenești separă oamenii. Contemporan cu marele rege dac
Burebista, Cicero cântărea așa: legea e aia care are în ea ceva
nepieritor, care nu rezultă din părerile de tot felul ale
oamenilor, ci din natura noastră, care e condusă de Dumnezeu. Este
cum am spune că, așa cum avem ,,leacuri” care nu merită să fie
numite leacuri, pentru că nu sunt date de vraci, ci de escroci, tot
așa avem și legi ,,nelegiuite”, strâmbe, cu dedicație, pentru
un interes personal sau de grup, ori pentru unul ocult.

Sf.
Augustin zice că dreptul natural corespunde naturii omului, pe când
legea pozitivă (adică actul normativ în vigoare acum) are în ea
mult subiectivism.

Ce
să mai zic de Hugo Grotius care a scris de patru precepte ale
dreptului, între care ,,alieni abstinentia”, adică respectare a
tot ce e al altuia. Cum se mai respectă azi ceea ce e al altuia?

La
jumătatea secolului al XVII-lea, John Locke a scris despre drepturi
imuabile, adică veșnice. Libertatea omului e unul dintre ele și el
adaugă și dreptul la rezistență față de legile injuste. Prin
urmare, acest englez destupat la minte zicea acum patru secole că
avem de-a pururi căderea să ne opunem satrapiilor, să opunem
rezistență legilor opresoare, legilor-nelegi. Astfel de ,,legi”
s-au dat mereu, dar de doi ani de când dilimandrosul semisenil
K.Schwab a venit cu ,,Covid 19-Marea Resetare” ele ne calcă pe
cap.

Despre
,,spiritul legilor” a vorbit Ch.Montesquieu, iar la asta se
greșește mult azi: legea e aplicată numai în litera, nu și în
spiritul ei, iar J.Bentham găsea de cuviință că e drept ceea ce e
util, adică unde e interes general. Păi ce interes general e să
vin cu codul pătrățos QR să-mi iau izmene de la magazin? Ați
înnebunit? Locke și apoi Montesquieu au adus în discuție
,,separația puterilor”. Ce echilibru avem azi? Niciunul. Cum se
controlează aceste puteri, când abia avem un judecător amărât,
dar cu sânge în instalație?

Puterile
s-au transformat în putori. Iar pe nebunii din capul autorităților
putoarea de putere i-a hipnotizat, folosind expresia consacrată a
lui Argetoianu. Avem la butoane niște săpocari.

Fără
sancțiune, societatea și normele ei nu poate exista, că e ca și
cum am căra apă cu donța în putină fără fund! Iar această
aserțiune a lui Em.Durkheim o văd așa: dă Consiliul Local Brebu o
hotărâre, dar dacă nu e organul/ entitatea să o pună în
aplicare și să sancționeze abaterea de la aia, o dă degeaba.

Ce
uită autoritățile de azi? Normele de drept de la noi și de aiurea
sunt influențate de anumiți factori care le dau contur și
substanță: istorici, geografici, economici, politici, religioși,
culturali etc. Dar nebunii globaliști ai Resetării vor otova, se
excită la dictatură ca berbecul prin gard.
Păi
acum avem un factor global care dictează!

J.Carbonnier
se referea la nondrept, la autoneutralizarea lui de către el însuși,
din pricina normelor foarte exigente. Tot aici avem ,,dreptul
nedrept”, când se atacă grav valorile sociale și ,,dreptul
opresiv”. Asta avem acum cu certificatul digital covrig, parte din
lanțul care se face acum, avem drept opresiv.

Noi
am avut acum vreo sută de ani un dascăl foarte deștept, Mircea
Djuvara, care zicea la categoria finalitate a dreptului:
,,respectul
demnității omenești, respectul omului față de om și simpatia
față de semeni.”

Păi
ce respect al demnității, când răposații sunt băgați în saci
de gunoi și în cosciuge sigilate? Asta echivalează cu gropile
comune cu var de acum două secole! Cu ce am evoluat?

Ce
respect al omului față de om, când nu poți intra la o terasă cu
copiii să mănânci o gustare, cum mi s-a întâmplat mie la
Sinaia?!

Ce
simpatie față de oameni, când acest Hitler sirian care nu zâmbește
niciodată este numai venin și poruncă fără discernământ?

Așa
se întâmplă cu țara în care toate liftele au ajuns la cârmă.
Ne merităm soarta.

Păi
norma specială nu se trage din cea generală, așa cum fiul se trage
din tată, nu invers. Dar acum norma specială dă la țurloaie
Constituției. Iar statul fără Constituție ar fi creștinism fără
Biblie.

,,Forța
fără drept este o barbarie” zice Duguit. Clar. Păi să luăm
Poliția și Jandarmeria, care sunt în executiv. Fără garanția
ierarhiei, a normelor și a celorlalte puteri, ar ajunge abuzivă. De
aia în 1979 ONU a dat Codul de conduită pentru responsabilii cu
aplicarea legilor.

Trăim
de doi ani la cel mai mare seism al țării de la instaurarea
bolșevismului în 1944-1946! Așa văd eu. Și vom ieși mai
răsfirați, mai rupți, mai dezbinați, că asta a fost în plan.


dea Dumnezeu să nu fie așa!

About Post Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *