Camera de Comert si Industrie a Romaniei vine cu noi precizari despe Proiectul Romexpo, dupa noile atacuri ale USR, si acuza dezinformarile acestei formatiuni politice.
CCIR arata intr-un comunicat de presa ca terenul de la Romexpo se afla in administrarea si folosinta sa inca din 1961, iar dreptul de folosinta actual al Camerei continua sa existe pentru inca 32 de ani, pana in anul 2053. In plus, terenul nu se poate scoate la licitatie fara ca statul sa plateasca despagubiri.
Se mai aminteste ca in perioada de functionare, intr-un singur an, noul Romexpo va contribui anual cu mai mult de 1,7 miliarde de lei la bugetul de stat: „Dar acestea sunt cifre care nu conteaza pentru USR, interesata numai sa vanda terenul la metru patrat, cu beneficii pentru ‘competitie”.
Iata comunicatul Camerei de Comert:
„Pentru USR cuvantul de ordine e dezinformare
Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR) isi exprima profunda ingrijorare fata de viteza cu care analfabetismul functional pare sa se institutionalizeze, chiar in medii in care acest lucru se credea a fi, pana mai ieri, aproape imposibil.
Potrivit celei mai recente postari de pe o retea de socializare, USR – formatiunea politica recent exclusa de la guvernare – dezinformeaza din nou opinia publica afirmand ca ‘terenul de la Romexpo nu poate fi cedat gratuit de stat si ca este nevoie sa ne (sic!) valorificam activele statului in mod transparent si printr-o licitatie deschisa adresata pietei si cu respectarea competitiei’. Mai spune, un lider al USR, ca: ‘proiectul Romexpo este tinut la sertar si ca (USR – n.n.) il urmareste de un an de zile’.
Stim ca proiectul de lege este urmarit de USR pentru ca, asa cum ne-am mai intrebat, se pare ca reprezentantii acestuia sustin interesele altcuiva decat cele ale Romaniei si ale antreprenorilor romani, atat timp cat se pozitioneaza de aceeasi parte cu interesele unei anumite companii private straine care a sesizat Comisia Europeana (CE), solicitand acesteia masuri pentru stoparea legii.
Solicitam, din nou, public USR sa arate raspunsul primit de la CE in aceasta speta si anume ce a rezultat din videoconferinta solicitata expres de catre Presedintele Senatului, reprezentant al aceleiasi formatiuni politice.
Faptul ca legea este tinuta la sertar exclusiv de catre USR se poate observa cu usurinta printr-o simpla accesare a paginii de internet a proiectului, nefiind necesar a fi demonstrat.
Chiar daca a reclamat proiectul de lege la Curtea Constitutionala si aceasta a stabilit definitiv si general obligatoriu ca terenul poate fi transmis cu titlu gratuit, pentru USR acest lucru nu este de ajuns. Astfel incat ne vedem nevoiti sa mai citam o data:
‘(…)Parlamentul, isi poate asuma decizia transmiterii gratuite a terenurilor din sfera proprietatii private a statului in scopul unor investitii privind dezvoltarea economica (…), in temeiul legitimarii sale democratice’ si ca ‘in cadrul indeplinirii obligatiilor statului (…) referitoare la luarea masurilor de dezvoltare economica (…) legiuitorul are o libertate de legiferare pentru a stabili masurile de sprijinire, in diferite perioade, a anumitor ramuri ale economiei, a unor domenii de activitate, a anumitor categorii de intreprinzatori si investitii.
Optiunea legiuitorului (…) este determinata de directiile politicii economice a statului, de nevoile de dezvoltare si de stimulare a diferitelor ramuri de activitate, de resursele materiale disponibile si de alti factori, fara ca masurile de sprijin selective sa aiba caracter discriminatoriu (…)’.
Suntem deja convinsi ca si azi si maine, USR va continua sa dezinformeze, in contra dezvoltarii si valorificarii proiectului si, implicit in contra capitalului autohton, repetand la nesfarsit ca terenul de la Romexpo nu poate fi cedat gratuit si ca activele statului trebuie valorificate prin licitatie. Intelegem ca deciziile Curtii Constitutionale contin scris mult, complicat si neinteligibil pentru unii, insa nu putem accepta faptul ca specialistii USR nu stiu sa citeasca macar dispozitivul unei asemenea decizii.
Ce urmareste USR printr-o licitatie si cine este competitia pe care o clameaza ?
Nu stim, cum, de fapt, nu stie nimeni. Insa este evident faptul ca pentru USR decizia Curtii Constitutionale nu reprezinta absolut nimic. De asemenea, faptul ca terenul nu se poate scoate la licitatie fara ca statul sa plateasca despagubiri, cel putin la valoarea vehiculata a pretului terenului, este, pentru USR, un amanunt de neluat in seama.
Reamintim ca terenul se afla in administrarea si folosinta CCIR inca din anul 1961, iar dreptul de folosinta actual al CCIR continua sa existe pentru inca 32 de ani, pana in anul 2053.
Din partea USR sau a ‘competitiei’ sustinuta de acesta nu am vazut nici un proiect de dezvoltare, nici vreun studiu de specialitate vizand o minima investitie, absolut nimic, cu exceptia unei dezinformari publice continue. Cu ce vine ‘competitia’ USR ? Cu bani pentru a cumpara terenul ? Plateste USR despagubirile cuvenite CCIR ? Ce va face ‘competitia’ cu terenul dupa ce-l va cumpara ? Un nou mall? Daca USR urmareste proiectul de lege de un an de zile, de ce ‘competitia’ nu a pregatit ceva in acest timp ?
Ce inseamna proiectul Romexpo pentru CCIR ?
Ca o coincidenta, de mai mult de un an de zile, pe noulromexpo.ro, alaturi de proiectul in sine, propus si asumat de catre CCIR, sunt postate concluziile unui studiu al unei companii de audit din Big4, potrivit caruia acesta inseamna, in primul rand, crearea a peste 2.000 de noi locuri de munca pe durata dezvoltarii proiectului la care se vor adauga alte peste 30 de mii de noi locuri de munca in faza finala a acestuia. Totodata, se vor plati mai mult de 994 milioane de lei la bugetele locale si national, dintre care peste 580 milioane de lei in primii trei ani si peste 414 milioane de lei in ultimii doi ani ai constructiei. In perioada de functionare, intr-un singur an, noul Romexpo va contribui cu mai mult de 1,7 miliarde de lei la bugetul de stat.
Dar acestea sunt cifre care nu conteaza pentru USR, interesata numai sa vanda terenul la metru patrat, cu beneficii pentru “competitie”.