ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută!
Cum PSD cu PNL negociază si au zis ca s-au înțeles si in ceea ce privește certificatul, iar PNL si PSD dețin majoritatea de voturi atât în cadrul comisiilor Camerei Deputaților, cât și în plenul Camerei Deputaților, am extras amendamentele depuse de aceste partide si am analizat ce ar însemna pentru noi dacă s-ar adopta o asemenea lege.
Menționez că aceste concluzii sunt la o primă citire, impactul este mult mai mare și ar putea să existe și alte consecințe.
În fișierul atașat găsiți comentariile aferente fiecărui articol si amendament (pe ultima coloana).
Voi prezenta numai efectele pe care le va avea o asemenea lege, fără să mai citez și forma articolului (o regăsiți în tabelul atașat).
Va spun demult ca nu are certificatul treaba cu niciun virus si cu nicio boala si cu atât mai puțin cu starea de sănătate a cetățenilor.
Persoanele vaccinate sau nevaccinate, imunizate sau nu vor trebui să prezinte acest certificat oricând, oriunde, iar dacă cumva se îmbolnăvesc și sunt internate vor trebui să își plătească din banii lor spitalizarea.
Așa că nu contează numărul categoriilor de populație în care au încercat să ne împartă, problema este de ce se dorește introducerea unui certificat digital pe care trebuie să îl prezentăm oricând, oriunde, chiar și atunci când nu mai este instituită stare de alertă.
Ați fost toți manipulați să încercați să susțineți categoria de populație din care faceți parte (vaccinați, nevaccinați, cu anticorpi, fără anticorpi) și ați scăpat din vedere esențialul: de ce ar trebui să faceți parte dintr-o categorie sau nu? De ce trebuie să prezentați un QR tot timpul? Care este scopul real al adoptării unei legi în acest sens?
Din câte vedeți în proiectul de lege și amendamentele depuse un certificat digital (cu QR) SE VA INTRODUCE PE PERIOADĂ NEDETERMINATĂ, NU PE PERIOADA STĂRII DE ALERTĂ. Așa că AVEM SAU NU AVEM CAZURI DE COVID-19 ÎN ROMÂNIA, CĂ SUNTEM COPII SAU ADULȚI, CERTIFICATUL VA TREBUI SĂ ÎL PREZENTĂM ORIUNDE: si când mergem la muncă și când intrăm în sediul vreunei persoane juridice publice sau private. Se folosește sintagma ”combaterea răspândirii epidemiei COVID-19” – unde? Nu se știe. Așa că e foarte simplu să ni se spună mereu că pe undeva prin lumea asta o fi vreo epidemie și certificatul trebuie prezentat în continuare.
În Comisia de sănătate a Camerei Deputaților se pun în discuție amendamente care sunt propuneri ale Departamentului Legislativ al Camerei Deputaților, preluate din amendamentele propuse în Senat (și nevotate de plenul Senatului, fiind respinse de Senat odată cu proiectul de lege în integralitatea lui) și nu par a mai fi propuse de către vreun deputat. Totodată, sunt eliminate alineate din proiectul inițial , fără a se menționa cine este deputatul care a propus acele eliminări.
Se introduce denumirea de ”certificat digital” în loc de ”Certificat digital al UE privind Covid-19”. PRACTIC ASTA AR FI CERTIFICATUL DIGITAL COVID NATIONAL.
Cu toate că la prima vedere pare că acest certificat digital național ar putea ca pe lângă dovezile alternative prevăzute în regulamentul UE (testare negativă, vaccinare, testare RT-PCR pozitivă în ultimele 180 zile) ar presupune și alte dovezi alternative, ele nu vor exista (PSD + PNL nepropunând niciun amendament în acest sens) pentru că se face trimitere la OUG nr. 68/2021 care stabilește procedura de emitere a certificatului Digital UE pentru Covid-19. Indiferent ce dovezi alternative ar putea intra în sintagma ”certificat digital”, nu are ce să caute un asemenea instrument în legislația internă.
Acest certificat digital (adică un QR) va trebui să fie prezentat, în mod obligatoriu, de toți cetățenii:
– de toate categoriile de personal din cadrul tuturor autorităților și instituțiilor publice centrale si locale, și celor din subordinea lor ;
– de senatori, deputati, persoane alese sau numite care ocupă funcții publice sau de demnitate publică ORI ASIMILATE ACESTORA;
– de toți angajații din mediul public și privat al oricărei persoane juridice publice sau private atunci când merg la muncă;
– pentru accesul în sediul oricărei persoane juridice/entități publice sau private, adică oriunde ne ducem: la școală, la spital, la fisc, la biserică, la vreun magazin etc;
Singurele persoane cărora nu li se va aplica acest certificat digital sunt judecătorii, procurorii și restului personalului autorităților și instituțiilor din cadrul autorității judecătorești, precum și cetățenilor care se intră în sediul acestora.
Se creează o FALSĂ impresie că persoanele care nu vor să se vaccineze vor putea să se testeze gratuit.
Spun falsă, deoarece:
– o asemenea testare gratuită se prevede numai pentru salariați, nu și pentru restul persoanelor care nu au statutul de salariați (copii, liber – profesionisti, someri, persoane care u lucrează, etc) care sunt obligate să prezinte Certificatul digital la intrarea în sediul oricărei entități publice sau private;
– testarea gratuită va fi numai o perioadă de 1 lună sau 2 luni (PSD propune 2 luni, PNL 1 lună), prin acordarea salariaților a 10 testări gratuite lunar de la bugetul de stat. Cum testul antigen rapid este valabil 48 ore, cele 10 teste vor acoperi numai 20 zile dintr-o lună sau două, în rest va trebui să vă testați pe banii dvs. După prima sau a doua lună de la intrarea in vigoare a legii va trebui să va plătiți singuri testele, din banii dvs.
Oricum, nici în prima lună sau în primele luni nu este sigur că veți beneficia de vreun test gratuit. Dacă statul nu va aloca și nu va acorda în mod efectiv testele gratuite, oricum dvs. va trebui sa prezentați la serviciu Certificatul. Așa că dacă nu vor fi oferite cele 10 teste gratuite de stat, veți scoate bani din buzunarul dvs. ca să vă testați și să puteți merge la muncă, să nu vi se suspende contractul de muncă.
Există șanse mari ca și în această primă lună așa zisele teste gratuite să fie numai pe hartie, în lege, iar în realitate să nu le primiți.
Cei care nu sunt angajați, indiferent că sunt copii sau adulți, dacă nu sunt vaccinați sau trecuți prin boală (RT -PCR pozitiv în ultimele 180 zile), vor trebui să își plătească din buzunar testarea gratuită, încă de la momentul intrării în vigoare a legii, pentru: mersul la școală, la spital, la biserică, intratul într-un magazin sau în sediul unei entități publice sau private.
SE POATE CONSTATA ASTFEL CĂ SUSȚINERILE CĂ VACCINAREA ESTE FACULTATIVĂ ȘI NU OBLIGATORIE SUNT MINCINOASE.
ACEASTĂ LEGE VA OBLIGA CETĂȚENII SĂ SE VACCINEZE, ÎN MOD INDIRECT, DACĂ NU VOR AVEA BANI SĂ ÎȘI PLĂTEASCĂ TESTELE.
INDIFERENT DACĂ EȘTI VACCINAT SAU NU, dacă ai un test pozitiv și este necesar să te internezi în spital pentru a fi tratat, VEI SUPORTA DIN BANII TĂI CELTUIELILE CU SPITALIZAREA.
Dacă ai contraindicații la vaccinare se spune că te poți testa gratuit, costul testării urmând a fi asigurat de la bugetul de stat. Însă, și aceasta este o normă care este posibil să fie numai pe hârtie pentru că dacă statul nu îți va pune la dispoziție teste gratuite, pentru a merge l a muncă sau pentru a intra în sediul vreunei instituții publice sau private va trebui să prezinți certificatul digital și, drept urmare, ori te vaccinezi, ori îți plătești singur testarea.
Știm foarte bine, de exemplu, ce înseamnă asigurarea efectuării unor analize gratuite de către stat, decontate de CNASS. Când nu mai sunt fonduri, te programezi la sfintele calende, când or avea fonduri, ca să își faci analizele.
Pentru deputații și senatorii care au accesul interzis în Parlament dacă nu au certificat digital, birourile permanente vor stabili în privința modului de desfășurare a atribuțiilor de către aceștia. La cum am văzut că se iau deciziile și în birourile permanente, putem să ne trezim că unora dintre reprezentanții noștri, senatori și deputați li se va interzice dreptul de vot (chiar dacă nu direct, în mod indirect , prin stabilirea unor proceduri prin care să nu poată vota efectiv).
Când mergem la munca sau intram in vreun sediu al unei persoane juridice publice sau private, indiferent că suntem copii sau adulți, trebuie sa fim verificați daca avem certificat cu QR. Daca nu avem, ni se interzice accesul si la munca si sa intram in sediul vreunei entități publice sau private.
Obligația de a lua masurile sa fim verificați revine conducătorului persoanei juridice.
Dacă la muncă nu se prezintă certificatul digital, raportul de muncă se suspendă de drept pe 30 zile, fără plata drepturilor salariale. După 30 zile se dispune încă o suspendare de 30 zile, până când prezinți certificatul.
Suspendarea contractului de muncă se constată prin dispoziție scrisă a angajatorului.
Se menționează un FALS drept de a contesta în instanță decizia de suspendare a contractului de muncă, conform procedurii prevăzute de Legea nr. 136/2020.
În realitate, o asemenea decizie se va anula de către instanță numai în situația în care s-a emis o eroare, aveai certificat, dar a zis angajatorul că nu aveai.
Altfel, dacă nu ai certificat, instanța nu poate să anuleze decizia de suspendare, pentru că suspendarea operează de drept, prin efectul legii, iar angajatorul numai constată suspendarea prin decizie.
Nu vei putea să invoci în instanță că legea nu este bună. Cel mult, vei putea invoca o excepție de neconstituționalitate care se va judeca de CCR peste circa 2 ani și jumătate (asta este termenul de soluționare de CCR), perioadă în care contractul de muncă este suspendat.
Dacă te vaccinezi cu cel puțin 1 doza, nu îți mai suspendă contractul de munca sau îți încetează suspendarea și beneficiezi de testare gratuita la locul de munca până termini schema completă de vaccinare.
Testarea gratuită la locul de muncă este numai pentru salariații care se vaccinează cu o doză, nu și pentru copii și adulții care nu au statut de angajat.
Se poate observa încă odată că scopul real al acestei legi este o vaccinare obligatorie indirectă (prin constrângere).
Cu alte cuvinte: scopul suspendării contractului de munca pe motiv ca nu ai certificat este să te vaccinezi.
Conducătorul persoanei juridice (sau persoana juridica) va fi sancționat cu amenda de la 10.000 la 100.000 le, dacă nu avem certificat si nu ne-a interzis accesul la munca sau in spațiul entității publice sau private, precum si in cazul in care nu ne este suspendat contractul de munca pentru ca nu prezentam certificatul digital.
Constatarea contravențiilor si aplicarea amenzii o face un împuternicit al: DSP, Inspecției sanitare de stat, Inspecției Muncii sau polițiști.
În termen de 10 zile de la data publicării în Monitorul Oficial a legii Ministerul Sănătății trebuie să emită norme cu privire la persoanele care au contraindicații la vaccinare.
Nu se stabilește termen pentru emiterea normelor metodologice de aplicare a legii privind testarea gratuită.
Legea intră în vigoare în termen de 10 zile de la publicarea în Monitorul Oficial.
Amendamentele AICI: