BUCUREȘTI, 25 ian – Sputnik. Sărbătorile de Crăciun și de Anul Nou au trecut, așa că începe perioada reducerilor de iarnă.Directorul general în cadrul Autorității Naționale de Protecție a Consumatorilor, Paul Anghel, sfătuiește românii să fie foarte atenți la prețuri și subliniază că reducerile mari, într-o anumită perioadă, sunt binevenite atât pentru consumatori, cât și pentru operatorii economici.Pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenționează să le achiziționeze, să fie extrem de vigilenți și să acorde maximă atenție tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de prețuri.Acesta a subliniat că vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoționale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicitate a prețurilor.Astfel, orice operator economic care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice.Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referintă. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.Cum se marchează reducerileOrice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice.Indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, prețul trebuie întotdeauna afișat clar, lizibil, în lei și cu toate taxele incluse (TVA și alte taxe suplimentare, dacă este cazul).”La achiziționarea pachetelor promoționale de tipul „3 la preț de 2”, trebuie să verifice prețul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu prețul pachetului promoțional”, a punctat directorul general al ANPC.Anghel sfătuiește consumatorii să solicite informații suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afișe sau pliante, prin anunțuri pe site etc).Operatorul economic este obligat să informeze corect și complet consumatorii.
Related Articles
BOMBA CU CEAS din vaccinurile anticovid: Încărcături virale de 251 de ori mai mari decât la persoanele nevaccinate. Peste 50% din spitalizările din mai multe regiuni sunt cu vaccinați
ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută! Un nou studiu a arătat că persoanele „complet vaccinate” sunt purtătoare ale unei încărcături virale de 251 de ori […]
Interpreta din Flashdance a murit subit. Irena Cara a fost găsită decedată în casa sa din Florida. VIDEO
ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută! Cunoscuta actrița și cântăreața americană Irene Cara, interpreta din filmele „Fame” și „Flashdance”, a murit subit în casa sa, […]
Dr. John Campbell cere autorităților Marii Britanii să se pună capăt vaccinării în masă COVID din cauza riscurile grave pe care le implică serurile experimentale la adresa sănătății. VIDEO
ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută! Potrivit unei postări de pe Substack a lui James Cintolo, celebrul Dr. John Campbell a făcut o solicitare așteptată […]