Fotbalistii de la PSG sunt in „avangarda” tendintelor de ultima ora in lumea tehnologiei, facand investitii majore in industria cripto. Dupa ce Leo Messi a dat startul trendului cripto in fotbal acceptand in august 2021 ca o parte in salariul sau la PSG sa fie platit in criptomonede, colegul sau Marco Verratti face si el o investitie considerabila in spatiul cripto.
Astfel, Veratti devine primul fotbalist care achizitioneaza o insula de lux in metaverse. Mijlocasul PSG de pe Parc des Princes, a marturisit ca se muta in lumea virtuala dupa ce a cumparat una dintre pe cele 25 de insule digitale din The Sandbox vandute de compania Exclusible. Fotbalistul a facut o investitie „de avangarda” cumparand un NFT exclusiv, extrem de valoros. „Mutarea” vine pe fondul unei puternice tendinte de a lega lumea fotbalului de lumea cripto, in conditiile in care UEFA a anuntat marti, 16 februarie, un parteneriat cu o platforma care creeaza monede virtuale pentru fanii cluburilor de fotbal.
„Am anuntat ca am vandut cele 25 de insule din @TheSandboxGame unor personalitati si corporatii foarte speciale, inclusiv @eToro, starul PSG Marco Verratti, fostul model Victoria’s Secret @SaraSampaio, Kingsley Coman de la FC Bayern Munchen, starul tenisului Ana Ivanovic, starul tenisului @stanwawrinka etc. ”, a anuntat pe Twitter Thibault Launay, CEO la Exclusible, companie din domeniul NFT-urilor.
„Am fost foarte dornic sa ating acest obiectiv primul. Cred cu tarie in noile tehnologii si de aceea mi-am dorit sa fiu un exemplu de urmat pentru multi altii. Nu am considerat niciodata ca este o nebunie. Am crezut imediat ca este o idee interesanta si ca ma pot distra. Nu au fost surprinsi, dimpotriva, multi dintre ei vor sa participe acum. Am avut deja experiente similare cu Neymar si Paredes, de exemplu prin achizitionarea unui Bored Ape (n.r. un alt NFT)”, a declarat Verratti pentru presa din Italia.
Mijlocasul celor de la PSG a anuntat ca intentioneaza sa aiba si un stadion de fotbal in metavers, pe insula lui, pentru a organiza primele meciuri in acest mediu. Vanzarile pentru proprietatile din lumile virtuale au trecut deja de pragul de 500 de milioane de dolari in anul 2021, potrivit CNBC. Asta inseamna ca si Marco Verratti a cheltuit o suma considerabila pentru a intrat in grupul select al detinatorilor de insule in metavers.
Neymar, care a dat peste un milion de dolari pe un NFT, l-a inspirat pe Verratti
Si Neymar este un impatimit al achizitiilor similare, fiind foarte activ pe piata criptomonedelor. In ianuarie 2022, acesta a achizitionat cu peste un milion de dolari unul dintre celebrele si rarele NFT-uri din colectia Bored Ape Yacht Club. Mai mult, pare ca Verratti s-a inspirat oarecum de la colegul brazilian. Pe langa acestia, si Paredes cocheteaza cu metaversul.
„Neymar, Leandro Paredes si Marco Verratti au devenit parteneri si au platit putin peste un milion de dolari pentru doua #NFT-uri din colectia Bored Ape Yacht Club. Mai exact, au cumparat #BAYC #6633 -printre cele mai rare 100 din intreaga colectie- in schimbul a 159,99 ETH”, a anuntat pe 26 ianuarie 2022 Capital Block pe twitter.
Messi este platit regeste in criptomonede de PSG
Asa cum a relatat Lumea Banilor in august 2021, clubul parizian de fotbal Paris St Germain (PSG) a confirmat ca va plati o parte din pachetul salarial al lui Lionel Messi, de circa 40 de milioane de euro anual, in criptomonede. La acel moment, se marca o importanta premiera in fotbal, in sensul ca Messi a dat tonul la noua moda din lumea fotbalului care capata dimensiuni din ce in ce mai importante, inclusiv din punct de vedere financiar, in lumea cripto.
Messi primeste o parte din salariul sau in moneda virtuala „$PSG Fan Tokens”, dezvoltata de clubul parizian si de fanii acestuia. Scopul criptomonedei este de a crea o conexiune intre club si suporteri, insa venirea lui Leo Messi a dus si la o crestere importanta a valorii pe care aceasta o are.
Astfel, in septembrie 2021, tokenul PSG a atins un varf de 50 de dolari, stabilizandu-si ulterior pretul in jurul valorii de 15-16 dolari, pret cu care se tranzactioneaza si in prezent. Fanii PSG sunt insa extrem de optimisti cu privire la criptomoneda, estimand ca pretul acesteia ar putea atinge 100 de dolari la finalul anului 2022.
Cluburile de fotbal castiga bani frumosi din proiectele cripto
Tokenurile pentru fani sunt un tip de criptomoneda care permite detinatorilor sa voteze in mare parte decizii minore legate de cluburile lor. Printre cluburile care au lansat astfel de tokenuri in 2021 se numara campionii Angliei din Premier League Manchester City si AC Milan din Italia. Fostul club al lui Messi, Barcelona, a lansat unul in 2020.
Tokenurile sunt vazute din ce in ce mai mult de cluburi ca o sursa de noi venituri, iar Socios.com, care ofera jetoane cripto pentru PSG si alte cluburi de top, spune ca acestea au generat sute de milioane de dolari pentru cluburile sale partenere in 2021.
La fel ca bitcoinul si alte monede digitale, tokenurile pentru fani pot fi tranzactionate la bursa. De asemenea, au in comun cu alte criptomonede riscul de fluctuatii de pret „salbatice”, determinand unele autoritati de reglementare sa emita avertismente investitorilor cu privire la activele digitale.
UEFA, parteneriat cu platforma cripto pentru fanii cluburilor de fotbal
De altfel, UEFA a anuntat marti, 15 februarie 2022, pe pagina sa oficiala, ca a semnat un acord global de licentiere si sponsorizare regionala cu Socios.com. Procedand astfel, Socios.com a devenit un produs oficial cu licenta si partener oficial al fan Token al UEFA Champions League, UEFA Europa League, UEFA Europa Conference League si UEFA Supercup.
In plus, Socios.com a devenit un sponsor regional al Ligii Campionilor UEFA si al Supercupei UEFA pentru ciclul 2021-2024 din Statele Unite.
Prin acest nou acord, Socios.com va colabora cu UEFA pentru a-si folosi brandul cu scopul de a maximiza valoarea tokenurilor fanilor cluburilor de fotbal, oferind acestora tokenuri speciale pentru competitiile UEFA.