man Model National Știri

LUPTE INTESTINE. Directorul SRI acuză site-ul soroșist G4 Media și ONG-urile din plasa Rețelei Soros din România de SECURISM și MANIPULARE. Eduard Hellvig lasă de înțeles că în operațiune este implicată și o structură de informații, internă sau externă

ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută!

Vineri, la ora 14.00, directorul SRI Eduard Hellvig a făcut o declarație de presă fără precedent în legătură cu pachetul de legi în domeniul securității naționale, după cum a anunțat biroul de presă al SRI preluat de agențiile de știri. În declarația transmisă în direct, pe care o preluăm integral mai jos, având în vedere caracterul ei cu totul special, fără a-l numi, directorul SRI acuză de securism, paranoia și manipulare organul soroșist G4Media, cel care a pus pe piață, „pe surse”, pachetul de legi al Siguranței Naționale. Hellvig mai citează și ActiveNews, fără să dea sursa, afirmând că G4Media se folosește de „virusul” minciunii. România încearcă de 30 de ani să adopte acest pachet de legi de fiecare dată punându-i-se piedici, ba de la UDMR, ba de la alte partide sau chiar de la trecătoarele președinții. Acum de la „democrata” trâmbiță a progresismului mondial, G4Media. Eduard Hellvig, care a avut la rândul său o bursă Soros (la fel ca și Viktor Orban, ca să dăm doar un singur exemplu), a mai susținut în încheierea declarației sale că în anii 90 a participat la manifestațiile pro-democratice din Piața Universității. Sigur, este foarte curios ce se întâmplă și specialiștii pot decanta numeroase chestiuni rămase până acum în aer privind apartenența unor persoane, organizații sau partide la o structură specială internă sau externă, așa cum lasă de înțeles directorul SRI, de aceea titrăm acest material LUPTE INTESTINE:

Președintele Klaus Iohannis a declarat săptămâna trecută că proiectele celor 10 legi ale securității naționale sunt doar „un prim draft” ce nu era destinat publicului larg. „Cineva, și știm cine, a considerat că e bine să le dea pe surse. E o eroare majoră, oamenii sunt îngrijorați”, a spus Iohannis într-o conferință de presă.

Proiectele au fost publicate de site-ul soroșist G4Media al personajelor apropiate de Monica Macovei, Laura Codruța Kovesi și Dan Barna de la USR, Dan Tapalagă (ex-consilier personal al Macoveei) și Cristian Pantazi (consilier personal al lui Barna) – susținători ai celor mai draconice măsuri „pandemice” și atacatori constanți ai oricăror valori românești. 

O coaliție largă, formată din 45 de ONG-uri din trena Rețelei Deschise Soros, cu nume care de care mai fistichii, aceleași ONG-uri, multe de lift, care ataca la ordin tot ce este național în spațiul public, a criticat SRI-ul în haită, în susținerea G4Media și cu privire la conținutul proiectelor de lege care, potrivit acestora, sporesc puterile serviciilor de informații, restrâng exercițiul unor drepturi și libertăți și slăbesc controlul civil asupra acestor instituții.

Deși în România nu este numai un singur serviciu de informații – SRI – iar pachetul de legi este realizat în consultare cu toate serviciile de informații, haita G4 a atacat și asmuțit colaboraționiștii rețelei Soros doar asupra SRI.

Directorul SRI a subliniat acest lucru în conferința sa de presă, de unde deducem cu G4Media și ONG-urile soroșiste joacă pe muzica pusă de SIE și sponsorii lor din străinătate. George Soros era considerat de celebrul disident rus anticomunist Vladimir Bucovsky drept cel mai bun agent pe deplin conspirat al KGB, respectiv al serviciilor rusești, din întreaga lume. Dacă privim la modul în care Rețeaua Soros distruge din interior Statele Unite și Europa, ne răspundem mai ușor întrebării Cui Prodest.

Declarația integrală a lui Hellvig:

De peste două săptămâni, în spațiul public se discută despre un pachet de legi referitoare la securitatea națională și despre modul în care acestea ar putea influența democrația din România. Este normal ca societatea să fie preocupată de subiectul acestor legi. Totuși, dezbaterea este centrată doar pe SRI, ceea ce sigur, poate da de gândit.

Având în vedere dorința legitimă a societății de a consolida democrația și de a respinge reglementări care pot evoca spectrul nefast al perioadelor totalitare, este necesar să fac câteva precizări. Această declarație poate arăta viziunea SRI-ului de astăzi pe care o împărtășesc atunci când vine vorba de rolul serviciilor de informații într-o societate democratică.

Structurile de informații trebuie să fie în serviciul cetățenilor prin tot ce intreprind, respectând legile țării, drepturile și libertățile civile.

În democrație, este nevoie de echilibru! Pe de o parte de respectarea drepturilor și libertăților civile, iar pe de altă parte de consolidarea instituțiilor statului în fața unor amenințări fără precedent, așa cum sunt cele pe care le parcurgem în prezent.

Voi comenta conținutul legilor, abia după ce acestea vor fi asumate în cadrul procesului legislativ, care va include consultarea publică. și în care SRI nu are decât un rol consultativ.

Despre necesitatea modernizării legilor actuale repet ceea ce am spus de mai multe ori, în ultimii ani.

Aducerea la zi a acestor legi nu este un obiectiv recent, ci unul care a fost ratat în ultimii 30 de ani. Singurele legi existente sunt cele adoptate la inceputul anilor 90, iar forma lor permite constant interpretări neclare.

SRI a solicitat constant instrumente legale care să ne permită să fim mai eficienți în combaterea amenințărilor cu care se confruntă România.

În același timp, adaptarea legislației trebuie să țină cont de reperele României de astăzi – suntem o societate democratică, parte din familia occidentală, membră a UE și NATO, și principiile democratice trebuie mereu să prevaleze. Avem modele occidentale care ne pot inspira, și cred că orice tentativă de întoarcere la reglementări de tipul celor din comunism trebuie respinsă din start.

Este o idee total greșită ca în anul 2022, serviciile de informații din România ar putea să revină la modelul fostei Securități, pentru că acel model era unul care ținea de regimul comunist totalitar, un regim recunoscut universal drept criminal, impus de o putere străină și total opus unei societăți care își dorește libertate, prosperitate și siguranță.

Iar aici trebuie să fac o precizare despre ce înțeleg eu prin Securitate și Securism.

Securitatea a fost mai mult decât o instituție represivă. Ea a devenit, prin puterea discreționară pe care a exercitat-o în anii comunismului, un creator de mentalități, un corector de comportament, un judecător absolut și un administrator cu rol coercitiv al conștiințelor.

Laboratoarele Securității au fost abandonate în grabă în decembrie 1989, dar virușii dezvoltați în ele pătrunseseră deja adânc în societatea noastră.

Un astfel de virus, și cel mai periculos în opinia mea, este securismul. Securismul este acea idee care presupune utilizarea traumelor societății din perioada comunistă pentru a crea, foarte abil, tocmai o reflexie de tip totalitar. Este acea idee că în spatele a orice, se ascunde un interes obscur și neapărat de rea intenție, că există dușmani în interiorul României, dușmani cu care trebuie să ne luptăm. Securismul este procesul de intenție fără dovezi, manipularea adevărului și întreținerea unui conflict artificial între părți ale societății, între societate și instituțiile statului, între indivizi și societate. Securismul sapă la temelia oricărui demers de democratizare, ne vrea ținuți pe loc și în conflict unii cu alții. Securismul are abilitatea de a se prezenta ca un medicament, când în realitate este virusul însuși.

În ciuda numelui și originilor sale, securismul nu este apanajul exclusiv al categoriei profesionale care l-a creat.

Paranoia, teoriile conspirației, judecata prin asociere, crearea unor temeri false, suspiciunea generalizată care pornește de la premiza vinovăției, manipularea – sunt componentele lui de bază. Securismul este astăzi bine reprezentat în prea multe medii ale societății noastre.

Eu imi doresc să putem consolida împreună, instituții ale statului, clasa politică și societatea civilă, pentru ca România să se vindece de securism și să lase, în sfârșit, în urmă practicile fostei Securități. Despre Securitate și securism trebuie să învățăm în manualele de istorie, nu să ne dorim reluarea practicilor lor.

Toată activitatea SRI din ultimii ani a avut ca obiectiv îndepărtarea de trecutul comunist, modernizarea instituției în spirit democratic și apropierea sa continuă de standardele de performanță ale partenerilor euro-atlantici. Sunt primul director al SRI care a condamnat public Securitatea în ansamblul ei.

Despre spiritul democratic ce guvernează activitatea SRI las să vorbească rezultatele din ultimii ani ale instituției pe care o conduc. În acești ani, tot ce am inițiat a fost în sensul modernizării și creșterii eficienței, în paralel cu menținerea echilibrului între libertate și nevoia de securitate.

Același spirit, al echilibrului, ar trebui să domine și noua legislație, în opinia mea.

În 2016, la un an de la preluarea mandatului, am spus ceva ce susțin și în prezent: cred că dincolo de celelalte prevederi, ar trebui stipulat în lege că funcția de Director a unei astfel de structuri de informații să fie limitată la maximum două mandate, pentru că prea multă putere poate dăuna democrației. Cred în continuare acest lucru și mi-aș dori ca o astfel de prevedere să fie introdusă în noua legislație adoptată de Parlament.

Sunt Directorul în mandatul căruia Serviciul Român de Informații a predat aproape toate dosarele fostei Securități pe care Serviciul nu le predase anterior (spun aproape pentru că CNSAS a oprit primirea tuturor dosarelor din lipsa de spațiu).

Menționez că această predare privește dosare care anterior fuseseră păstrate din rațiuni de siguranță națională, dosarele de cadre ale foștilor ofițeri de Securitate și nu în ultimul rând cartoteca și evidențele informatice ale fostei poliții politice, un instrument care va îmbunătăți considerabil accesul cetățenilor la documentele epocii comuniste și la îmbunătățirea activității cercetătorilor acestei perioade.

Poate ar fi util în acest context să subliniez că SRI este singura dintre instituțiile deținătoare de arhivă a fostei Securități care și-a îndeplinit astfel datoria legală și morală față de societate până acum. De asemenea, am evitat constant să reacționăm, chiar și atunci când au avut loc multiple atacuri politice, incorecte împotriva instituției și a mea personal.

În mandatul meu, Serviciul a trecut printr-o amplă reformă teritorială, iar astăzi, ca efect, suntem o instituție mai suplă, mai eficientă, mai respectată în țară și în străinătate.

Am susținut includerea, la Academia Națională de Informații, a unor cursuri despre totalitarism pentru ca noile generații de ofiteri să fie pregătite în spirit democratic. Am auditat și reformat întreaga școală doctorală astfel încât astăzi avem mecanisme transparente și respectate academic în procesul de acordare a titlului de doctor.

Numărul tinerilor care vor să se înscrie în SRI a crescut în ultimii ani, iar structura noastră este un partener de încredere în NATO și UE, unde furnizam un număr însemnat de informații, în contextul războiului de agresiune împotriva Ucrainei purtat de Federația Rusă.

La începutul anilor 90, ca tânăr absolvent, am fost la proteste publice pentru a cere aplicarea lustrației și pentru o reformă morală în societate. Și cred în continuare că toate aceste procese ar fi trebuit să fi fost demarate și finalizate în anii 90, pentru că multe din problemele curente își au radacini în perioadele tulburi de atunci.

Repet ce am mai spus în ultimii ani – înțeleg personal foarte bine ce înseamnă abuzul unui stat cu instinct nedemocratic împotriva cetățenilor săi și, tocmai de aceea, cât timp voi fi într-o funcție publică, voi lupta pentru ca astfel de abuzuri să nu se mai repete. Vă mulțumesc!

VIDEO:

About Post Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *