ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută!
CĂTRE
COMISIA DE SĂNĂTATE DIN SENAT comsan@senat.ro
Comisia pentru
cercetarea abuzurilor, combaterea corupției și petiții cabu@senat.ro
MINISTERUL SĂNĂTĂȚII relatii.publice@ms.ro
COLEGIUL MEDICILOR DIN ROMÂNIA office@cmr.ro
Societatea Națională
De Oncologie Medicală Din România contact@snomr.ro
Societatea română de
obstetrică ginecologie conducerea.sogr@gmail.com
PREȘEDINTELE ROMÂNIEI , DOMNUL KLAUS IOHANNIS procetatean@presidency.ro
GUVERNUL ROMÂNIEI drp@gov.ro
Comisia pentru
apărare, ordine publică și siguranță națională comap@senat.ro
Comisia pentru buget,
finanțe, activitate bancară și piață de capital comisiabuget@senat.ro
Comisia pentru muncă,
familie și protecție socială cmun@senat.ro
Comisia pentru
drepturile omului, egalitate de șanse, culte și minorități steluta.gheorghe@senat.ro
Comisia pentru mediucomisiamediu@senat.ro
Comisia pentru
știință, inovare și tehnologie csit@senat.ro
Domnule/Doamnă Președinte
Subsemnata Hagimă Geanina, medic ginecolog
, cu supraspecializare de oncologie ginecologică, competență obținută in 2017 în
Institutul Oncologic Fundeni, cu Diploma Europeană Universitară de Oncologie
Ginecologica și Mamară obținută în 2019 Franța,
cu examen de cunoștințe teoretice de oncologie ginecologică promovat cu succes în 2019 în cadrul Societății Europene de Oncologie Ginecologică, cu realizarea de
revizuiri bianuale ale literaturii internaționale pentru revista ENYGO a
Societății de Oncologie Ginecologică pe tema leziunilor precanceroase ale
colului uterin între anii 2015-2021, domiciliată ……. Argeș, doresc să vă
fac sesizări cu privire la Programul National de Combatere a Cancerului https://www.ms.ro/plan-national-de-combatere-a-cancerului-2/ și cu privire la conferința care a avut
loc in Senat în data de 12-10 -2022 cu tema „Legi pentru viață – medicina
personalizată” https://fb.watch/g6mppzZFmw/ . Acest document a fost redactat în
ianuarie 2022 și urmează, sau poate a fost deja adoptat de către Senatul
României .
Pentru început vă aduc la cunoștință
că în 2011 am petiționat mai multe instituții ale statului printre care si Ministerul
sănătății, Colegiul Medicilor din România pentru a atrage atenția că România nu
are un program eficient de screening pentru cancerul de col uterin, că recunoașterea
, investigarea leziunilor precanceroase si canceroase ale colului uterin este
deficitară chiar și în rândul medicilor ginecologi. În urma acestor sesizări și
chiar audieri la Ministerul Sănătății, nu s-a observat nicio îmbunătățire, ba
chiar am fost ironizată de către un domn secretar de stat ( „Cum mai este
doamna doctor la ginecologie? Intri cu două degete și scoți suta?”. După câțiva
ani, în 2015, am făcut o sesizare către
domnul ministru al sănătății, domnul
doctor Patriciu Achimaș despre neorganizarea de cel puțin 8 ani a cursului pentru
obținerea competenței de oncologie ginecologica, petiție în urma căreia s-au
reluat aceste cursuri de instruire la care am participat și eu. În anul 2020 am sesizat Societatea Română de Obstetrică-
Ginecologie despre inexactitățile, informațiile incomplete din conținutul ghidurilor
de oncologie ginecologică ale SROG, actualizate în 2019, după o pauză de cca 10
ani, sesizare de care nu s-a ținut cont, afirmându-se că acestea au fost deja
dezbătute și aprobate. În 12 martie 2020 am sesizat Ministerul Sănătății pentru deficiențele ghidurilor de oncologie
ginecologică, reeditate în 2019 , oferind și o variantă corectată a acestor
ghiduri, ținând cont de ghidurile europene de oncologie ginecologică. La
această sesizare nu am primit răspuns.
V-am prezentat acest scurt
istoric pentru a arăta cum problema cancerelor ginecologice a fost ignorată zeci
de ani la rând. În perioada pandemiei au fost efectuate multe cheltuieli
inutile pe vaccinuri achiziționate într-un număr nejustificat de mare în raport
cu populația României. In plus, pe lângă numărul enorm de vaccinuri achiziționate,
sunt multe dovezi despre ineficacitatea, lipsa justificării administrării lor
la copii și la tineri (dar și la alte categorii), lipsa siguranței administrării
lor. De asemenea, îngrijirile de sănătate au fost mult restricționate în
această perioadă covid, astfel încât multe cancere nu au fost depistate,
tratate, alături de alte patologii ignorate/ tratate necorespunzător. Numărul
internărilor, utilizarea paturilor de spital au fost reduse, în timp ce cheltuielile
pentru pat de spital au crescut https://insp.gov.ro/download/cnepss/stare-de-sanatate/rapoarte_si_studii_despre_starea_de_sanatate/starea_de_sanatate/starea_de_sanatate/RAPORTUL-NATIONAL-AL-STARII-DE-SANATATE-A-POPULATIEI-%25E2%2580%2593-2020.pdf, https://data.gov.ro/dataset/cheltuieli-in-spitale/resource/1ac3332f-4443-4fab-bcbd-55adb9706bbd. Acestea au avut drept consecință creșterea
mortalității covid și non-covid, atât în 2020 cât și in 2021 https://insp.gov.ro/download/cnsisp/Fisiere-de-pe-site-CNSISP/buletine_informative_-_cauze_de_deces_in_romania/Buletin-informativ-%25E2%2580%2593-Cauze-de-deces-in-Romania-%25E2%2580%2593-anul-2021-comparativ-cu-anul-2020.pdf; în mod paradoxal, în 2021, în România,
în ciuda măsurilor luate (mascare, vaccinare, distanțare) și a experienței
acumulate, mortalitatea covid a depășit dublul celei din 2020 https://insp.gov.ro/download/cnsisp/Fisiere-de-pe-site-CNSISP/buletine_informative_-_cauze_de_deces_in_romania/Buletin-informativ-%25E2%2580%2593-Cauze-de-deces-in-Romania-%25E2%2580%2593-anul-2021-comparativ-cu-anul-2020.pdf. Din păcate, și în anul 2022, după doi ani de experiență pandemică s-a mers pe aceeași linie păguboasă, prin Ordinul 964/2022, în care s-a hotărât acordarea
a peste 70% din fondurile pentru programele de sănătate pentru vaccinare și
teste PCR în timp ce pentru Programul de Screening pentru Cancer de Col Uterin s-a
alocat sub 0,1% (total insuficient pentru populația feminină din România) si pentru
Programul National de Evaluare și Promovare a Sănătății și Educație pentru Sănătate
s-a alocat sub 0,015%. Știm de asemenea că pentru programele de prevenție au
fost alocate, ani la rând, sume de doar 1-2% din totalul cheltuielilor pentru sănătatehttp://statistici.insse.ro:8077/tempo-online/#/pages/tables/insse-table.
În actualul Program National de Combatere
a Cancerului se recunoaște că în România sunt situații grave în ce privește datele
de incidență, prevalență cât si mortalitate prin diverse cancere (de col uterin,
de sân, colo rectal, bronho-pulmonar și nu numai ) prin inexistența screening-ului
sau prin ineficiența acestor programe de screening (ex . efectuarea la 5 ani a
testului Babeș- Papanicolaou în condițiile în care standardul actual este
testul combinat citologie-determinare HPV – high risk la intervale de 3 ani),
prin lipsa educației preventive, prin începerea tardivă a tratamentului, prin depistarea cancerelor în
stadii avansate, prin inexistența unui circuit bine stabilit al unui pacient
diagnosticat cu cancer, prin inexistența unor centre specializate în
tratamentul anumitor cancere . Menționez că România nu are niciun centru recunoscut
european de oncologie ginecologică. In loc să se găsească soluții pentru aceste
probleme, care până în anul 2022 trebuiau să fie demult rezolvate, prin acest
nou Program National de Combatere a Cancerului se dorește să se implementeze ce
trebuia făcut de zeci de ani de zile și, în același timp, își propune să sară
mai multe trepte odată, prin aprobarea efectuării de determinări genetice și tratamentului
cu terapii genice ce nu au făcut proba timpului, ce vor fi decontate prin sistemul de asigurări
de sănătate. Se știe că majoritatea determinărilor genetice sunt extrem de
scumpe, se efectuează pentru moment în principal în străinătate, nu au un grad înalt
de certitudine, de semnificație prognostică, clinică și de orientare a
tratamentului. Practic sunt metode de diagnostic și tratament în curs de studiu
, scumpe și nedovedite utile , unele poate chiar nocive, pentru care cetățeanul
român, privat atâția ani de un sistem de sănătate coerent, decent, va plăti și
nu va avea beneficii reale. Rolul celor care fac politici de sănătate este să calculeze
corect resursele si să cheltuiască banii cu responsabilitate, pentru ca oamenii
să beneficieze în mod real de aceste cheltuieli și de contribuțiile lor lunare.
Ce s-a întâmplat în sistemul de sănătate românesc, mai ales în ce privește
afecțiunile oncologice, a fost haotic și a determinat pierderea multor vieți până
în 2020 și mai ales după 2020. Din păcate, deși au fost făcute multe greșeli,
deși a fost multă ignoranță din partea decidenților pentru acest domeniu, nu a
dat socoteala nimeni până acum. Mereu se invocă fondurile insuficiente, nu
incompetența, ignoranța.
Credeți că persoanele care au
făcut programe de sănătate publică și
care se ocupă în continuare de acest domeniu se mai bucură de încrederea medicilor
și a populației? După rezultatele activității din pandemie , după evaluarea
măsurilor luate și a consecințelor asupra mortalității și morbidității, ar fi
trebuit să vedem multe demisii, însă despre aceste lucruri nu se vorbește
nimic, este o tăcere mormântala.
Am fost surprinsă și îngrozită de paragrafe din acest Programul Național
de Cancer de tipul „Medicina
personalizată va beneficia, de asemenea, de High-Performance Computing.
Combinarea datelor de sănătate ale unei persoane cu monitorizarea în timp
real prin dispozitive inteligente și farmacocinetică va constitui baza
pentru crearea unui geamăn digital (digital twin) al fiecărei persoane.
Acest lucru va valorifica potențialul abordărilor medicale personalizate și va
spori strategiile de screening și prevenire, diagnosticele rapide și conceptele
terapeutice individualizate.” Cu ce veți realiza dumneavoastra monitorizare în
timp real? Se are în vedere sau s-a realizat deja implantarea în organismal uman,
pentru monitorizare, a nanotehnologiei din grafen prin vaccinurile anti-covid,
așa cum sugerează sigla Rovaccinare https://vaccinare-covid.gov.ro/, studiile neoficiale din toata lumea, așa cum arată codurile mac neidentificate
detectate de programul BLE Scanner în preajma persoanelor vaccinate? Despre aceste
obiective visează și vorbesc fără rețineri încă din 2016 Klaus Schwab,
Fondatorul Forumului Economic Mondial fuziunea biologic – digital prin
nanocipuri https://www.youtube.com/watch?v=UmQNA0HL1pwprecum și, în anul 2020, unii cercetători
preocupati de nanotehnologie pe site-ul https://graphene-flagship.eu/– „meet the human of the future” https://graphene.azurewebsites.net/Graphene-Magazine-2020-2/#page=1.
Am fost șocată și de afirmațiile domnului profesor
Cercel „O să spuneți: cum puteți să spuneți domnule profesor că ne-a adus covidul
o pleașcă? Da! Datorită covid-ului s-au înființat laboratoarele de PCR. Si mai
mult decât atâta, lumea a deprins gustul secvențierilor genomice. Pe lângă asta
avem și partea de imunohistochimie. Si iată că aceste două elemente, puse unul
lângă celălalt, înseamnă niște costuri. Dar deja nu se mai pune problema resursei umane, pentru că resursa s-a format în acești trei ani de covid” – afirmații din conferința din Senat din data
de 12-10 -2022 cu tema „Legi pentru viață – medicina personalizată” https://fb.watch/g6mppzZFmw/ minutul 52.
Din spusele domnului profesor aproape că rezultă faptul că pandemia covid a
fost premeditată pentru a pune în practică obiectivele la limita rațiunii ale lui
Klaus Schwab si ale altor futurologi ( S. Matthew Liao- https://www.youtube.com/watch?v=Dw7Mqhq3BEY,
Yuval Noah Harari https://www.youtube.com/watch?v=t5Y2CwCsnbA&t=932s) precum și ale OMS, din iulie 2021, de editare a genomului uman https://www.who.int/publications/i/item/9789240030060,https://www.who.int/publications/i/item/9789240030404, https://trialsearch.who.int/ , fără a ni se face o informare corectă și fără
a ni cere în mod transparent consimțământul informat pentru aceste initiative ce
par a fi desprinse din filmele Netflix .
Prin urmare, stimați domni medici, profesori in
medicină, doctori în medicină și politicieni, solicit:
- investigații amănunțite pentru găsirea și înlăturarea cauzelor creșterii incidenței și prevalenței cancerelor și ale altor boli în România ( https://insp.gov.ro/download/cnepss/stare-de-sanatate/rapoarte_si_studii_despre_starea_de_sanatate/starea_de_sanatate/starea_de_sanatate/RAPORTUL-NATIONAL-AL-STARII-DE-SANATATE-A-POPULATIEI-%25E2%2580%2593-2020.pdf) ca de exemplu : factori alimentari (aditivi alimentari, alimente obținute din organisme modificate genetic), factori de mediu (ierbicide, poluarea de cauze încă incomplete cunoscute https://www.eea.europa.eu/themes/air/air-quality-and-covid19 ale aerului , apei, solului cu particule fine PM 2,5 și PM 10, ce determină, pe langă cancere, boli cardiovasculare, diabet, boli autoimune https://www.eea.europa.eu/themes/air/health-impacts-of-air-pollution, https://www.unicef.org/sites/default/files/press-releases/glo-media-Danger_in_the_Air.pdf ), radiațiile electromagnetice, mai ales ale tehnologiei 5G cu efecte cancerigene (și nu numai) dovedite, dar ignorate în mod iresponsabil și aș zice criminal de către autoritățile care au aprobat legile tehnologiei 5 G, în ciuda semnalelor repetate de alarmă trase de specialiști din societatea civilă https://www.europarl.europa.eu/stoa/en/document/EPRS_STU(2021)690012, https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD/2021/690012/EPRS_STU(2021)690012_EN.pdf, radiații ce au și efecte asupra creierului uman, prin interacțiunea cu particulele de magnetita https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5047173/pdf/pnas.201605941.pdf, https://etasr.com/index.php/ETASR/article/view/4466/2601. Trebuie avute în vedere și sesizările repetate ale cetățenilor si chiar ale unor senatori https://ziuaonline.com/stirile-zilei/senatorul-diana-sosoaca-si-prezentarea-chemtrails , până acum total ignorate de autorități, referitoare la chemtrails, a căror existență a fost recunoscută recent de către SUA prin aprobarea cercetărilor pentru răcirea atmosferei pământului prin injectarea de aerosoli în stratosferă https://www.cnbc.com/2022/10/13/what-is-solar-geoengineering-sunlight-reflection-risks-and-benefits.html.
2. Alocarea
unor sume de bani semnificative pentru proiectarea și implementarea de programe
de educație pentru sănatate atât pentru copii cât si pentru adulți, cu
promovarea unei nutriții sănătoase, combaterea obiceiurilor alimentare și de
comportament greșite și atenționarea asupra produselor alimentare,
dispozitivelor nocive, cu interzicerea publicității pentru aceste produse , promovarea
reala a efectuării de activități sportive, mai ales în aer liber.
3. Realizarea
unor programe de screening real eficiente cu alocarea de fonduri corecte, cu
stabilirea unui algoritm si a unui circuit de investigații si tratament funcționale
în cazul depistării de rezultate anormale ale testelor de screening. Pentru a
crește încrederea medicilor și a populației în aceste programe, trebuie realizate
și verificări ale eficacității, corectitudinii efectuării programelor de
screening (am vazut rezultate de
screening combinat pentru col uterin citologie și determinare de HPV-HR ,
realizate prin program european SCCUT https://sccut.insmc.ro/, primite de paciente la 4-6 luni de la recoltare – situație inacceptabilă)
4. Cheltuirea cu mare responsabilitate a banului
public, pe metode de diagnostic si tratament dovedite a fi eficiente, care au
proba timpului și care au fost validate de studii ample si corect efectuate,
evaluate și la nivel național de medici români. Este inacceptabil să fie
decontate din fondurile pentru sănătate metode de diagnostic si tratament aflate
în curs de evaluare și să nu avem timp de zeci de ani programe eficiente de screening.
Se recunoaște și în programul de prevenție a cancerului că în România
mortalitatea prin cancer este crescută datorită inexistentei screening-ului,
având consecința depistarea tardiva si începerea tardiva a tratamentului.
5. Realizarea de centre naționale de tratament
chirurgical si medical specializate pe
anumite tipuri de cancere (cancer de sân, cancere genitale, cancer colo-rectal,
cancer ovarian) în care să fie concentrați specialiști bine pregătiți în aceste
domenii, pentru ca românii să beneficieze de un tratament chirurgical si
medical corect. După cum se știe de zeci de ani, un tratament chirurgical
corect al cancerului asigură fie vindecarea, fie o supraviețuire îndelungata.
6. Renunțarea/amânarea metodelor de diagnostic și de
tratament care nu au încă proba timpului, sau sunt în curs de evaluare /studiu ,
până la finalizarea studiilor ample,
corect efectuate, reevaluate, dezbătute de medicii români. Trecând prin experiența
covid si managementul dezastruos al acestei perioade https://www.activenews.ro/covid-dezvaluiri-covid/CINEVA-OMOARA-ROMANIA-Dr.-Geanina-Hagima-SE-POATE-SUSPECTA-tradarea-intereselor-nationale.-Adevaratul-razboi-este-aici-in-interior-in-Romania.-STUDIU-despre-consecintele-dezastruoase-ale-masurilor-luate-in-ultimii-doi-ani-cu-actualizarile-INS-175159, ar trebui ca persoanele implicate în astfel de decizii publice să fie mult mai
atente și mai responsabile.
7. realizarea de cursuri teoretice si practice pentru
formarea de medici în acest domeniu. Inteligenta artificiala nu a făcut proba
timpului, nu este încă reglementată, nu poate înlocui decizia medicala sau
chirurgicala a unui medic bine pregătit și empatic.
Doresc număr de înregistrare și
răspuns lămuritor din partea dumneavoastră.
Cu stimă și încredere că aceste probleme
sesizate
vor
fi remediate in cel mai scurt timp,
25-10-2022 Dr. Geanina Hagimă ,
Medic
primar obstetrică-ginecologie
cu competență în oncologie ginecologică