ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută!
Icarus Theatre Collective, cu sediul la Londra, pune în scenă o versiune a piesei lui Shakespeare care are loc în Germania nazistă.
Compania a dat anunț pentru „artiști non-binari”, însă acesta nu a inclus nicio cerere pentru artiști evrei care să se alăture producției, a cărei acțiune se petrece în cel de-al Treilea Reich, iar compania și-a cerut scuze public pentru această omisiune.
„Vă rugăm să acceptați scuzele noastre profunde pentru că am omis să menționăm că interpreții de origine evreiască sunt preferați pentru rolul Capuleților. Aceasta a fost intenția inițială; regizorul este evreu și intenția noastră a fost întotdeauna să includem această preferință de distribuție, deoarece este fundamentală”, a declarat trupa de teatru.
Noul anunț pentru casting spune că trupa caută un interpret „de sex masculin sau cu prezentare non-binară” pentru Romeo, iar acum precizează clar că se caută o femeie pentru Julieta, „de preferință de origine evreiască”.
Mercutio trebuie să fie bărbat sau non-binar, iar personajul Tybalt, de obicei masculin, trebuie să fie „prezentat de o femeie”.
Descrierea oficială a piesei planificate spune: „Sfidând întreaga lor societate și în secret față de cei mai apropiați prieteni, tinere vieți pline de speranță ard pe fundalul cataclismic al unui război iminent și al ororii Holocaustului. Soarele și luna strălucesc asupra iubiților încrucișați, în timp ce o fată evreică se îndrăgostește de un membru al Tineretului (hitlerist), iar băiatul pune la îndoială tot ceea ce a fost învățat să creadă.”
Campania împotriva antisemitismului a declarat: „Ne bucurăm să auzim că au fost prezentate scuze după ce s-a aflat că un anunț de casting pentru o piesă despre evrei și naziști nu a menționat evreii.
„Încă ne luptăm să ne gândim cum ar putea fi această producție altfel decât de prost gust. Este uluitor faptul că cineva ar putea considera că această piesă despre familii care se dușmănesc între ele, echivalente din punct de vedere moral, este o modalitate adecvată de a explora persecuția evreilor din epoca Nürnberg de către Germania nazistă.”