man Model National Știri

Pfizer, Audi și Volkswagen nu-și vor mai face reclamă pe Twitter. De ce s-au supărat pe Elon Musk?

ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută!

Planul proprietarului Twitter, Elon Musk, de a redresa situația financiară a companiei de social media și, în același timp, de a relaxa regulile de moderare a conținutului, ar putea întâmpina primele obstacole, mai multe companii mari luând o pauză în ceea ce privește reclamele pe Twitter până când vor avea o imagine mai clară a modului în care va arăta platforma sub conducerea sa, realatează Forbes.
  • United Airlines a decis vineri să își suspende reclamele pe Twitter, potrivit mai multor rapoarte.
  • Președintele NAACP, Derrick Johnson, a cerut vineri ca toate companiile să retragă reclamele de pe Twitter, scriind pe platoforma  în cauză  că este „extrem de distructiv pentru democrația noastră ca orice agent de publicitate să finanțeze o platformă care alimentează discursul urii, negarea alegerilor și teoriile conspirației”
  • The Wall Street Journal a relatat joi că General Mills, Pfizer, Audi, Volkswagen și Mondelez International Inc. – producătorul Oreos – au încetat să-și mai facă publicitate pe Twitter după ce Musk a preluat conducerea companiei, în parte din cauza îngrijorărilor legate de modul în care Twitter va modera conținutul.
  • Producătorii auto Ford și General Motors au declarat săptămâna trecută pentru Forbes că nu vor cumpăra spațiu publicitar pe Twitter până când nu vor înțelege mai bine viitorul platformei.
  • Compania de publicitate Interpublic Group, printre ai cărei clienți se numără CVS și Nintendo, ar fi recomandat clienților săi să nu mai cumpere temporar reclame pe Twitter.
  • Havas Media – o altă firmă de publicitate – le spune, de asemenea, clienților că este mai bine să își întrerupă publicitatea pe Twitter, potrivit Wall Street Journal.

Tangențial 

Musk le-a spus recent investitorilor că vrea să tripleze numărul de utilizatori zilnici care văd reclame pe Twitter, potrivit Washington Post.

Ce trebuie să urmărim?

Se pare că Musk intenționează să concedieze 50% din cei aproximativ 7.500 de angajați ai Twitter începând de vineri, ceea ce a provocat îngrijorări legate de faptul că reducerile ar putea avea un impact asupra moderării conținutului și a securității pe site. El a concediat deja mai mulți directori de top, inclusiv unii care lucrau cu agenții de publicitate.

Contra

Căutând probabil să atenueze îngrijorările legate de direcția platformei, Musk a postat săptămâna trecută pe Twitter o scrisoare deschisă adresată agenților de publicitate, în care promitea că Twitter nu va deveni un „infern de tip „free-for-all”, unde se poate spune orice fără consecințe” sub conducerea sa. De asemenea, el a spus că fiecare utilizator va putea „să își aleagă experiența dorită în funcție de preferințele sale”.

Contextul cheie

Musk a susținut că a vrut să cumpere Twitter pentru binele umanității, deoarece consideră că este o „piață digitală a orașului, unde o gamă largă de convingeri pot fi dezbătute într-un mod sănătos”. Înainte de a cumpăra compania, el a sugerat că va reduce sensibilitatea moderării pentru a permite toate discursurile protejate de lege și va permite revenirea pe platformă a unor figuri polarizante interzise, inclusiv a fostului președinte Donald Trump. O creștere a discursului instigator la ură a fost raportată imediat după ce Musk a preluat funcția de proprietar al Twitter la sfârșitul săptămânii trecute, deoarece unii utilizatori păreau intenționați să testeze limitele noului proprietar, Network Contagion Research Institiute constatând că utilizarea cuvântului „N” a crescut cu peste 500% în decurs de 12 ore, în timp ce rapoartele privind limbajul antisemit, misogin și anti-LGBTQ+ au fost galopante. Conturile interzise, inclusiv cel al lui Trump, vor rămâne în incertitudine cel puțin pentru următoarele câteva săptămâni, a declarat Musk miercuri liderilor pentru drepturile civile. Miliardarul a declarat că Twitter va crea un „consiliu de moderare a conținutului” care va stabili un „proces clar” pentru a permite utilizatorilor interziși să revină pe platformă. Consiliul  „va include cu siguranță comunitatea pentru drepturile civile și grupurile care se confruntă cu violența alimentată de ură”, a spus Musk.

Fapt surprinzător 

Musk a indicat, de asemenea, un serviciu îmbunătățit de abonament Twitter Blue ca o modalitate de creștere a veniturilor, dar propunerea sa de a percepe 8 dolari pe lună pentru ca utilizatorii să dobândească sau să mențină o bifă verificată a fost larg respinsă. O analiză Forbes a constatat că aproximativ 10,4 milioane de utilizatori ar trebui să cumpere serviciul de abonament pentru a acoperi datoriile companiei – de aproximativ 25 de ori mai mult decât cele 400.000 de conturi care au fost verificate gratuit.

About Post Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *