man Model National Opinii

Av. Elena Radu: E cazul să deconspirăm măcar o parte a acoperiților din justiție și nu numai

ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută!

Pentru că tot vor să modifice Codul de procedură penală și vor să bage SRI -ul
în tot și în toate, inclusiv în apărare (coroborat cu restul actelor normative
prin care i-au dat atribuții în toate domeniile sub pretextul ”digitalizării”
despre care voi explica în altă postare ce înseamnă pentru că nu înțelegeți
pericolul), la capitolul ”Știați că ….”:

Potrivit art. 201 din Legea nr. 1/2011 a educației naționale:

”Se constituie REGISTRUL MATRICOL UNIC AL UNIVERSITĂȚILOR din România,
denumit în continuare RMUR. RMUR este o BAZĂ DE DATE ELECTRONICĂ în care sunt
înregistrați toți STUDENȚII din România din universitățile de stat sau
particulare acreditate ori autorizate să funcționeze provizoriu. Registrele
matricole ale universităților devin parte a RMUR, asigurându-se UN CONTROL
RIGUROS AL DIPLOMELOR.”

Însă, orice student trebuie înregistrat în acest registru?

Nu. Din acest registru au început să scoată toți acoperiții.

Astfel potrivit Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 84/2019 în  acest registru RMUR NU TREBUIE ÎNREGISTRAȚI:

”a) STUDENȚII Academiei Naționale de Informații «Mihai Viteazul»
ÎNMATRICULAȚI LA PROGRAME DE LICENȚĂ, MASTER ȘI POSTUNIVERSITARE PENTRU NEVOILE
Serviciului Român de Informații ȘI PENTRU ALTE AUTORITĂȚI PUBLICE CU ATRIBUȚII
ÎN DOMENIUL SECURITĂȚII NAȚIONALE;

b) CETĂȚENII STRĂINI PREGĂTIȚI în cadrul Academiei Naționale de Informații
«Mihai Viteazul» PE BAZĂ DE PROTOCOALE încheiate în acest scop între Serviciul
Român de Informații ȘI ORGANE SIMILARE DE INFORMAȚII ALE STATELOR DE CARE
APARȚIN ACEȘTIA, în condițiile legii.”

(De unde urgența și situația extraordinară care să modifice legea în sensul
acesta prin OUG? Nu exista. Însă, prin OUG se poate legifera de mult timp
orice).

În Parlament au modificat textul ordonanței de urgență prin Legea nr.
93/2021. Astfel a intrat în vigoare următorul text:

Fac excepție de la obligativitatea înregistrării în RMUR:

a) STUDENȚII Academiei Naționale de Informații «Mihai Viteazul»
ÎNMATRICULAȚI LA PROGRAME DE LICENȚĂ, precum și PERSONALUL SERVICIULUI ROMÂN DE
INFORMAȚII ȘI AL CELORLALTE AUTORITĂȚI PUBLICE CU ATRIBUȚII ÎN DOMENIUL
SECURITĂȚII NAȚIONALE ÎNMATRICULAT LA PROGRAME DE MASTER PROFESIONAL ȘI STUDII
POSTUNIVERSITARE;

b) CETĂȚENII STRĂINI pregătiți în cadrul Academiei Naționale de Informații
«Mihai Viteazul» pe bază de protocoale încheiate în acest scop între Serviciul
Român de Informații și organe similare de informații ale statelor de care
aparțin aceștia, în condițiile legii.

(1^3) ÎNREGISTRAREA persoanelor prevăzute la alin. (1^2) se face într-un
REGISTRU MATRICOL SPECIAL, denumit în continuare RMS, care este o bază de date
electronică, GESTIONATĂ LA NIVELUL SERVICIULUI ROMÂN DE INFORMAȚII, ÎN
CONFORMITATE CU LEGISLAȚIA PRIVIND PROTECȚIA INFORMAȚIILOR CLASIFICATE.

(1^4) ACCESAREA DATELOR DIN RMS SE POATE FACE, cu respectarea PRINCIPIULUI
NEVOII DE A CUNOAȘTE, DOAR DE PERSOANE CARE DEȚIN AUTORIZAȚIE SAU CERTIFICAT DE
ACCES LA INFORMAȚII CLASIFICATE CU NIVEL DE SECRETIZARE CORESPUNZĂTOR.

Găsiți aici fisa proiectului de lege nr. 93/2021 ca să vedeți și expunerea
de motive a OUG https://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?cam=2&idp=18383

Deci, care va să zică: TOȚI CEI CARE AU TERMINAT ”CEVA” LA ACADEMIA DE
INFORMATII ”MIHAI VITEAZUL” SUNT ”SECURIȘTI” SCOLIȚI, că așa se menționează în
expunerea de motive a OUG: pentru a nu ”devoala identitatea unor agenți ai
Serviciului Român de informații sau ai altor instituții cu atribuții în
domeniul securității naționale”. Altfel, cum ani de zile nu era nimic
extraordinar și nici urgent dacă era public că ai terminat ”ceva” la Academia
Mihai Viteazul și dintr-o dată trebuie băgat la ”secret”?

În schimb, ei sunt înregistrați în Registrul Matricol Special (RMS)
gestionat de către SRI și care reprezintă informații clasificate, neavând acces
la el decât persoanele care dețin autorizație sau certificat de acces la
informații clasificate cu nivel de secretizare corespunzător (adică ORNISS).

Bineînțeles, numai dacă invocă principiul nevoii de a cunoaște.

Ce e cu principiul acesta?

E un principiu inventat printr-o hotărâre de Guvern. El nu are nici rang
constituțional și nici legal.
A fost inventat de Guvern și introdus prin HG nr. 585/2002 prin care a aprobat
Standardele naționale de protecție a informațiilor clasificate în România,
standarde în care se menționează că ”NECESITATEA DE A CUNOAȘTE – principiul
conform căruia accesul la informații clasificate se acordă în mod individual
numai persoanelor care, pentru îndeplinirea îndatoririlor de serviciu, trebuie
să lucreze cu astfel de informații sau să aibă acces la acestea”. Bineînțeles
acest principiu este menționat de nenumărate ori în acest HG.

(https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/37319)

Deci, pornind de la expunerea de motive a OUG nr. 84/2019 toți cei care
sunt studenți sau au terminat ”ceva” la Academiei Naționale de Informații
«Mihai Viteazul» sunt oamenii SRI -ului, fie ei judecători, procurori, avocați,
parlamentari etc. Și câți nu se mai lăudau că au terminat din astea ….

Însă, nu putem afla care sunt ”acoperiții” pentru că nu avem ORNISS și ne
spune SR, prevalându-se de ce zice legea, că sunt informații clasificate și nu
avem acces la ele, că nu e incident principiul ”necesității de a cunoaște”.

Mai mult decât atât, nu poate el SRI să bage în Registrul respectiv pe cine
vrea ca să spună că a terminat niște cursuri, că doar poate să creeze și
”identități” și ”acoperiți”, iar dacă are nevoie de x, dar nu a terminat o
”școală”, nu îi dă el diplomă de la el putere?

Vă mai aduceți aminte de legile justiției și de decizia CCR prin care a
respins obiecția de neconstituționalitate?

În  Legea privind statutul
judecătorilor și procurorilor au scris că CSAT emite numai decizii dacă
constată că vreun judecător și procuror este ”acoperit”. Însă, nu emite decizie
prin care să ateste că fiecare judecător și procuror a fost verificat și că nu
este ”acoperit”, putând astfel ca CSAT să acopere pe cine vrea.

Însă, CCR a zis că nu e nicio problemă, pot să rămână ”acoperiții” în
justiție

Dar tot CCR a zis prin Decizia nr. 21/2018 că prin procesul penal ar cam trebui
să ai acces, că de aia se verifică legalitatea urmăririi penale în camera
preliminară și a declarat neconstituționale niște texte din Codul de procedură
penală.

(https://www.ccr.ro/wp-content/uploads/2020/07/Decizie_21_2018.pdf).

Așa că dragi avocați, ar cam fi cazul să ”deconspirăm acoperiții” din
justiție.

Cum?

Prin invocarea nulității absolute a urmăririi penale (și/sau a camerei
preliminare) pe motiv că procurorul, organul de cercetare penală specială
și/sau judecătorul de cameră preliminară sunt ”acoperiții” SRI și să cerem să
se verifice dacă sunt înregistrați în RMU

Că doar nulitatea absolută poate fi invocată oricând, nu? Iar cercetarea penală
nu se poate face de ”acoperiți”, nu? Că parcă justiția trebuie să fie
independentă și imparțială.

În plus, Predoiu și deștepții care au redactat și aprobat proiectul de
modificare a Codului de Procedură Penală conform căruia orice dosar poate să
fie dosar cu documente clasificate (informații obținute de SRI – raportat la
legislația adoptată în ultimii ani prin care au băgat SRI -ul în tot și în
toate pe motiv de ”digitalizare”), iar avocat în dosarul penal poate fi numai
avocatul care are ORNISS, să citească puțin Decizia CCR nr. 21/2018 și alte
decizii ale CCR.

Avocatul Poporului să se apuce și să studieze problema și să nu mai facă
obiecții de neconstituționalitate numai făcându-se că face, aruncând numai o
critică de neconstituționalitate a unui articol din Constituție ca să nu zică
lumea că nu a atacat, iar după aia să se dea lovit că aoleu ce a făcut CCR!

(Să pună mâna să studieze de pe acum problema și să pregătească niște
obiecții de neconstituționalitate întemeiate, nu praf în ochi pentru
necunoscători. Aceasta deoarece și în obiecția de neconstituționalitate pe
legile justiției asta a făcut: praf în ochi pentru necunoscători, invocând
numai încălcarea unor articole in Constituție și ignorând încălcarea
articolelor esențiale).

De la CCR și instanțe și parchete să își dea demisia cei care au terminat
”ceva” la Academia Națională de Informații «Mihai Viteazul»! Să și-i ia SRI-ul
la el în ogradă și să îi țină acolo! Să nu îi mai ”împrăștie” prin diverse
autorități publice!

About Post Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *