man Model National Știri

MAE respinge lucrările ilegale de la Canalul Bâstroe prin care Ucraina sabotează România și sfidează Uniunea Europeană și Comisia Europeană a Dunării. Se rupe lanțul de iubire? CARE E POVESTEA CU BÂSTROE – DOCUMENTARE VIDEO:

După situația cu românii din teritoriile românești ocupate în urma Pactului Hitler-Stalin, Ucraina își dă din nou în petec și atacă România prin Canaul Bâstroe din Delta Dunării. Dar iată că Ministerul Afacerilor Externe (MAE) anunță că va informa Comisia Europeană că România se opune intenției Ucrainei de a efectua lucrări de adâncire a așa-zisului „canal de navigație Bâstroe”, după cum transmite MAE către Știrile Pro TV. Se rupe lanțul de iubire?

Deși presa liberă a scris de la finalul săptămânii trecută că autoritățile cunosc faptul că ucrainenii desfășoară lucrări ilegale pe Bâstroe, MAE susține într-un comunicat transmis usreei citate că nu are informații cu privire la desfășurarea de către Ucraina a unor astfel de activități, așa cum s-a vehiculat în presa din România.

”În urma apariției informațiilor publice menționate, MAE a solicitat, în cursul zilei de 13 februarie, Administrației Rezervației Biosferei Delta Dunării transmiterea unor informații cât mai complete și actualizate privind eventuale activități desfășurate de partea ucraineană în sectorul „canalului de navigație Bâstroe” și evaluarea instituției privind impactul acestora, iar ulterior MAE a solicitat și Poliției de Frontieră Române transmiterea informațiilor rezultate în urma monitorizării activităților efectuate de autoritățile ucrainene sau de contractori ai acestora în sectorul „canalului de navigație Bâstroe”, precum și evaluarea caracterului acestora.

În funcție de răspunsurile autorităților române de resort, MAE va întreprinde imediat demersurile diplomatice necesare în cazul în care va rezulta că au fost derulate activități având ca scop adâncirea rutei de navigație” – se arată în comunicatul Ministerului Afacerilor Externe.

De asemenea, oficialii români infirmă faptul că reprezentanții Comisiei Europene ar fi cerut acordul României pentru adâncirea așa-zisului „canal de navigație Bâstroe”, precizând că a fost solicitat doar ”un punct de vedere”.

„Ministerul Afacerilor Externe a transmis inclusiv în cursul anului trecut atât Comisiei Europene, cât și autorităților ucrainene că autoritățile române nu sunt de acord cu propunerea de includere a brațelor Chilia și Bâstroe ale Dunării în TEN-T (propunere a cărei realizare este urmărită de Ucraina încă din anul 2014), întrucât este necesar ca proiectul canalului de navigație realizat de Ucraina să respecte strict prevederile de drept internațional aplicabile, inclusiv și mai ales reglementările în materie de protecție a mediului.

Răspunsul la solicitarea recentă a Comisiei Europene, în cuprinsul căruia va fi reiterată aceeași poziție de dezacord față de propunerea de includere a brațelor Chilia și Bâstroe ale Dunării în TEN-T, urmează a fi transmis de către MAE, pe baza contribuțiilor autorităților române competente (Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor și Ministerul Transportului și Infrastructurii), în termenul indicat de Comisie (16 februarie)” – precizează Ministerul Afacerilor Externe pentru Știrile Pro TV.

Ministrul Grindeanu a susținut că a fost informat că ”pe Bâstroe au început lucrări”

Reacția MAE vine după ce ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a afirmat, miercuri, într-o conferință de presă, că există semnale că în acest moment Ucraina face lucrări de dragare a canalului Bâstroe, acest lucru putând avea impact asupra mediului și Deltei Dunării, mai transmite sursa citată.

Ziarul Puterea a făcut dezvăluirea de vinerea trecută. Istoria Afacerii Bâstroe, prin care Ucraina încearcă să saboteze, România, UE și Convenția Dunării, datează de 20 de ani.

CARE E POVESTEA CU BÂSTROE – DOCUMENTARE VIDEO:

Protestul pentru Delta de Ziua Ucrainei 2004 de ZiaristiOnlineTV

Atacul Ucrainei asupra Deltei. Documentar didactic de ZiaristiOnlineTV

About Post Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *