ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!
Dezghețarea relațiilor cu Austria, despre care pomenea ministrul Lucian Bode, nu este decât o altă palmă dată României și o punere definitivă la colțul milogilor. Vizita austriacă, la insistența autorităților române, a pus punct intrării în Schengen a țării noastre, clar și fără echivoc. Canalul Bâstroe, un alt eșec al diplomației române, se adâncește nestingherit și devine, așa cum am mai spus, rută de navigație pentru Ucraina, cu prețul distrugerii ireversibile a Deltei Dunării. Iar agriculturii românești i se cântă, deja, Prohodul, în timp ce Guvernul Ciucă se pleacă, umil, în fața Comisiei Europene.
Cu o lună (sau cine știe cât va mai dura) până la implementarea rotativei din coaliție, bilanțul Guvernului Ciucă este mai mult decât dezastruos. Culmea este că premierul Nicolae Ciucă nu a dezamăgit pe nimeni. Ca să dezamăgești, trebuie cumva să ai și ceva așteptări sau pretenții.
În timp ce marele președinte al României, Klaus Iohannis, se plimbă prin America de Sud, fără beneficii de niciun fel pentru țară, la București tocmai s-a pus punct intrării în Schengen a României. Ministrul Federal de Interne al Austriei, Gerhard Kraner, invitat de o altă minte luminată din Guvern, Lucian Bode, tocmai ne-a spulberat orice speranță de a mai intra vreodată în Schengen. Discursul Austriei a fost același, semn că diplomația românească și presiunile asupra celorlalte țări din UE au fost inexistente. Stupefiant de rupt de realitate, ministrul Bode ne-a mai și prezentat scuipatul Austriei pe post de triumf. Cei care aplică politica în genunchi ar trebui să cunoască un aspect bazic al psihologiei umane. Slugarnicii și obedienții nu vor primi niciodată nimic, pentru că nu reprezintă un risc pentru nimeni. Lașii vor fi priviți cu dezgust și li se va întoarce spatele de fiecare dată. Doar cei curajoși, vocali și care știu să se folosească de pârghiile pe care le au primesc ceea ce vor. Exemplele le pot vedea și ei, la țările vecine.
Liniște asurzitoare pe canal
Subiectul Bâstroe a dispărut, pur și simplu, din peisaj, de la momentul ”concesiei” făcută de ucraineni, de a permite prezența a doi specialiști din România atunci când măsoară ei, cu instrumentele lor și de pe nava lor, adâncimea canalului. Informațiile vehiculate prin presă arată că, pe brațul Chilia nu mai sunt adâncimi sub 7 metri, ceea ce înseamnă că ucrainenii și-au făcut Bâstroe rută navigabilă, cu binecuvântarea Comisiei Europene. Ce spun oficialitățile române? Absolut nimic. Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, cel care a dat alerta, a intrat în silenzio stampa. Ciucă, Iohannis și Aurescu nu pomenesc nimic despre atacul grav asupra Deltei Dunării și nici măcar Marcel Ciolacu nu-și mai împrăștie indignarea pe rețelele de socializare. În varianta optimistă, tăcerea dinspre PSD poate fi legată de rotativă, în care se vrea menținerea lui Grindeanu la Transporturi. Nici Ciolacu nu are interes să facă valuri pe o problemă care l-ar deranja pe Iohannis, dat fiind și semnalul dat, anterior, de la Cotroceni, pentru că noul Guvern este la mâna președintelui.
Cerealele putrezesc în hambare
Situația din agricultura românească este pur și simplu disperată. Blocați cu cerealele în hambare, fermierii se tem că vine recolta nouă și o previzibilă continuare a importurilor din Ucraina ar însemna sfârșitul pentru ei. Importurile de cereale în ianuarie 2023 au avut o creștere cu peste 83% față de aceeași lună a anului trecut, ceea ce înseamnă enorm. Dacă mai adăugăm și lunile februarie, martie și aprilie, avem un tablou catastrofic. Fermierii spuneau că și tranzitul cerealelor ucrainene până în portul Constanța ar însemna cam același lucru. Traderii din multinaționale vor cumpăra cerealele ucrainene, mult mai ieftine, astfel că ai noștri tot cu marfa pe stoc vor rămâne, cu riscul iminent al falimentului.