ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!
Patronul
Twitter a retras cea mai populară rețea de socializare din lume din programul UE
numit „Codul de bune practici privind dezinformarea”, intrat în vigoare în
2022.
Gestul
lui Musk vine după o perioadă de declarații contradictorii, în care a afirmat că libertatea de exprimare este o valoare fundamentală pentru Twitter, dar și
că va sprijini Uniunea Europeană în lupta sa împotriva dezinformării –
stindardul pompos sub care se ascunde cenzura oricăror puncte de vedere care
contravin opiniei oficiale.
Potrivit
unui articol publicat de Politico, Elon
Musk pare să fi dat în cele din urmă prioritate libertății de exprimare, scoțând Twitter
din programul numit „Codul de bune practici privin dezinformarea”, aprobat în
2022 și care, deocamdată, este asumat benevol de patronii Big Tech.
Informația
a fost confirmată ulterior de către comisarul european pentru Piața Internă,
Thierry Breton, care a postat informația pe contul său de… Twitter.
Însă, francezul
l-a avertizat însă pe Musk pe un ton sinistru că, deși prevederile Codului sunt
benevole, pe 25 august intră în vigoare sinistra lege Digital Services Act:
„Poți
să fugi, dat nu te poți ascunde.”
Spre
deosebire de Codul din 2022, Digital Services Act, va fi obligatoriu, a amenințat
Breton pe același ton de comisar politic stalinist:
„Echipele
noastre vor fi pregătite pentru a aplica legea.”
Twitter leaves EU voluntary Code of Practice against disinformation.
But obligations remain. You can run but you can’t hide.
Beyond voluntary commitments, fighting disinformation will be legal obligation under #DSA as of August 25.
Our teams will be ready for enforcement.
— Thierry Breton (@ThierryBreton) May 26, 2023
Comisia
Europeană a descris Digital Services Act ca pe o lege care oferă „un nivel fără
precedent de supraveghere publică”.
În
acest malaxor Big Brother vor intra de la sfârșitul lui august cel puțin 19 mari
platforme online.
Până
în prezent, Comisia Europeană a constatat că au nevoie de o „moderare a conținutului”
mai strictă: Alibaba AliExpress, Amazon Store, Apple App Store, Bing,
Booking.com, Google Play, Google Maps, Google Search, Google Shopping, Instagram,
LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, Twitter, Wikipedia, YouTube și Zalando.
With great scale comes great responsibility